Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Fikk det av legen, og det skulle være trygt. Men i pakkningsvedlegget står det jo at det ikke skal bruker når en er gravid?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Hørtes kjent ut.. Kvalmestillende tabletter? De brukte jeg. Gikk fint. Men de hjalp ikke for meg:(
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Phenergan? Er ikke det allergimedisin? Hvis det er det (er ikke helt sikker på om jeg kjenner igjen navnet...) så er det i så fall av den "gamle" typen allergimedisin. Den kan brukes i svangerskapet, sa min overlege, og siden jeg er totalavhengig av allergimedisin, så brukte jeg den hver eneste dag, hele svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, de kan også funke ift. kvalme, men er ikke derfor jeg skal ha dem. hi
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Det er et antihistamin ja. Dette står i pakningsvedlegget: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten, men preparatet bør ikke brukes hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Bør ikke brukes i 3. trimester. (jeg skal da bruke dem gjennom hele svangerskapet også i 3 semester) hi
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Min lege mente at fordelene ved å bruke phenergan absolutt oppveide risikoen. Jeg bruker fremdeles phenergan, jeg, virker godt. Tar dessuten medisinen om kvelden, og da gjør det jo ikke noe om jeg blir litt trøtt. ;-) Mener det var den virkningen som også kunne gå over i placenta, men nei, merket overhodet ikke noe til at barnet i magen ble trøtt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå