Gå til innhold

Noen som har brukt phenergan i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det av legen, og det skulle være trygt. Men i pakkningsvedlegget står det jo at det ikke skal bruker når en er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes kjent ut.. Kvalmestillende tabletter? De brukte jeg. Gikk fint. Men de hjalp ikke for meg:(

Skrevet

Phenergan? Er ikke det allergimedisin?

Hvis det er det (er ikke helt sikker på om jeg kjenner igjen navnet...) så er det i så fall av den "gamle" typen allergimedisin. Den kan brukes i svangerskapet, sa min overlege, og siden jeg er totalavhengig av allergimedisin, så brukte jeg den hver eneste dag, hele svangerskapet.

Skrevet

Ja, de kan også funke ift. kvalme, men er ikke derfor jeg skal ha dem.

hi

Skrevet

Det er et antihistamin ja.

Dette står i pakningsvedlegget:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten, men preparatet bør ikke brukes hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Bør ikke brukes i 3. trimester.

(jeg skal da bruke dem gjennom hele svangerskapet også i 3 semester)

hi

Skrevet

Min lege mente at fordelene ved å bruke phenergan absolutt oppveide risikoen. Jeg bruker fremdeles phenergan, jeg, virker godt. Tar dessuten medisinen om kvelden, og da gjør det jo ikke noe om jeg blir litt trøtt. ;-) Mener det var den virkningen som også kunne gå over i placenta, men nei, merket overhodet ikke noe til at barnet i magen ble trøtt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...