Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Blir overrasket hvis noen kan svare på dette, men... Hvorfor er det slik at ulike muggoster kan spises som bare det, mens hvis jeg spiser av en vanlig hvitost med muggen kant, blir det stor oppstandelse i familien? Altså, hvorfor er den ene typen mugg mindre skadelig enn den andre?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Den typen mugg som er i muggoster er av en helt annen type enn den muggen som dukker opp på brød og annet pålegg. Den er kontrollert og funnet at den ikke er f. eks kreftfremkallende som noen typer mugg er. At noe mugg er skadelig og noe ikke, er akkurat som ellers i naturen: noen bær og sopper er spiselige andre skadelige.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Oi, jeg fikk et svar :-) Men hvordan kunne de vite før i tida at visse typer mugg ikke var kreftfremkallende? I eldre tid spiste de vel alt hva de hadde for hånden, når jeg tenker meg om. Både markspist kjøtt og tørt brød.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, og før ble ikke folk så gamle som i dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå