Gå til innhold

Bursdagsgave til stedatter.... vi blir bare ikke enig her hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg har ei stedatter som snart blir 18 år (ja, mannen min er en del år eldre enn meg). Hun ønsker seg veldig en Louis Vuitton veske.... veskegal som jeg er så forstår jeg det godt ;)

Jeg har nevnt dette til mannen min (altså jentas pappa), tenkte vi kunne gi dette til henne. Han gikk nesten i bakken, det var visst ikke noe gave han hadde lyst til å gi henne.

Har snakket med moren til jenta, hun synes veske er en ok ide også.

Ungdommer får jo bl.a veldig dyre klær i gaver nå til dags, så hvorfor er en veske noe verre?

Så jeg og mammaen hennes vurderer faktisk å kjøpe veske til henne og gi til henne fra oss.

Regner med mamman og pappaen hennes vil gi henne noe samme også. Så kan jeg evt. kjøpe en liten ting fra meg og stesøsknene hennes i tillegg.

Hva synes dere, skal vi overkjøpe den kjipe pappaen eller? Nå er det jo ikke mitt biologiske barn da, så jeg kan vel ikke bestemme for mye her, men så lenge mammaen er enig er det vel ok.... eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmmmm..........jeg synes du trår i et minefelt her.....vet ikke om jeg hadde tort å overkjøre faren her.

Skrevet

Jeg er ikke helt oppdatert på veskefronten, så jeg lurer på hvor mye denne veska som dere tenker på å kjøpe koster?

Skrevet

Man overkjører jo ikke faren på det punktet. Tror bare at han ikke kan sette seg i sko -og veskemani:-p

Skrevet

Det er jo greit å være enige om gaven da. Men en veske var en fabelaktig bra idè, så du får jobbe litt mer med mannen din. :)

Skrevet

Ser ikke problemet jeg, siden du og mammaen er enig! :-)

Skrevet

Vi kjøper den "billigste", men den koster allikevel rundt 4000 kr

(jeg skal i så fall kjøpe den i utlandet,skal til Paris om litt. Blir litt billigere enn å kjøpe den i Norge)

Hilsen HI

Skrevet

Jeg hadde respektert far til jenta og latt ham og mor bestemme hva gaven skal bli. Syns ikke en 18-årsdag skal bli brukt til å trumphe igjennom gave-ønsker mot den ene foreldrens vilje når man selv ikke er mor eller far til bursdagsbarnet.

Skrevet

var det jeg tenkte jeg også :)

Dessuten, mannen min blir jo ikke sint eller noe, mere oppgitt liksom.

Himler med øynene og skjønner bare ikke dette med vesker, sko osv.

Men han kan jo komme med den "kjipe" gaven sin selv, allværsjakke eller noe annet kjedelig... he he... ikke et stygt ord om allværsjakke men boooooring.... ;)

Ungdommene idag er jo utrolig merkebevisst. Dette er tydeligvis veldig viktig for de (nå høres jeg gammel ut....), var helt anderledes når jeg ble 18 år. Da fikk jeg CD spiller av mamma og pappa!!!

Tenkte at det kunne være en fin ide med veske, hun jobber og sparer, men er laaaangt unna. Hun er ikke bortskjemt eller noe til vanlig, så tenkte dette kunne være hyggelig. Hun kommer til å dø av glede!

Skrevet

Forresten, mor til jenta har også ønske om å gi henne veske.

Er ikke sånn at dette er min ide alene da.... vi kom på dette i fellesskap etter en familiemiddag sammen hvor jenta bablet i vei om veska hun sparte til...

Hilsen HI

Skrevet

Overkjør han - hva vet vel mannfolk om vesker!!!??!! ;))

Skrevet

Nå synes jeg pappaen var i overkant kjip... Man blir jo bare 18 år en gang, og når hun har SÅ lyst på en slik veske, hvorfor skal han være så muggen og nekte henne det? Nei, kjøp veska! Blir han sur, så blir han sur!

Skrevet

Jeg hadde glatt gått sammen med mor og kjøpt den veska. jenta ønsker seg den og dere er enige og villige til å kjøpe den. så kan pappa kjøpe noe han vil gi også da. du står jo fritt til å kjøpe hva du vil fra deg. jeg ser ikke problemet jeg altså. dere har jo tydligvis økonomi til å gi henne dyre gaver så hvorfor ikke! Er ikke poenget at man skal gi noen noe de ønsker seg?

Skrevet

Visse ting forstår faktisk ikke menn seg på altså! Stedatter eller ikke, gjør som du og mammaen vil :)

Skrevet

Jeg synes det er hårreisende av foreldre å bygge opp under ungdommenes merkeønsker, spessielt når det gjelder noe så til de grader unødvendig som en veske.

Når jenta lærer av dere at det er normalt å få bruke så mye på ting som er helt unødvendig ser jeg for meg at hun kommer til å få store problemer når hun om kort tid skal flytte for seg selv og leve på egne penger.

Om dette er noe som skjer en eneste gang gjør det joingenting, men ut fra hvordan du utrykker deg virker det som om du mener at fordi jenta ønsker seg dyre ting bør hun få det, selv om hun kunne klart seg med mye billigere ting. Overgangen fra Louis Vuitton til nille kan bli hard.

La henne heller jobbe helger og kvelder for å tjene opp til disse luksustingene. Det er fint at du ønsker å gi henne noe hun ønsker seg, men dette er et så til de grader "symbolprodukt" at jeg mener det blir galt.

Skrevet

21.37 Det er en 18 års gave de snakker om. Altså ikke noe som skjer hele tiden.

Jeg syns det var en god ide og siden både du og mammaen er enige syns jeg dere kan gjøre det.

Skrevet

Hva er forskjellen på å gi henne en merkeveske eller en merkejakke fra Bergans, som hun strengt tatt ikke behøver heller? Hun kan jo fint kjøpe en billigere jakke fra Lindex, f.eks.

Eller hva er poenget med å gi barna våre DBS sykler, når man kan kan kjøpe sykler til 1000 kr på Biltema?

Hvorfor velger foreldre på DIB å kjøpe Reima og Troll dresser, istedet for dressen fra Euroshop?

Du vet ikke hvor fornufting denne jenta er, eller hvor (relativt) fornuftige vi som foreldre er.

Jeg handler gjerne på Nille jeg, det gjør hun også.

Du skulle nok bare ønske at det var du som fikk den veska ;)

HI

Skrevet

Først; Koselig at du og mammaen er enig :-) Nesten som det i seg selv er grunn nok til å ta en sjefsavgjørelse.

Men , beklager ordvalget, satanihelvette 4000 kr for ei veske??????

Er det kun jeg som reagerer på prislappen?

Skrevet

Jeg synes det høres superhyggelig ut at dere damene har blitt enige om en gave jenta blir glad for, så morsomt. Så fin symbolverdi at to viktige kvinner i hennes er på god fot! Pappan kan vel finne på en annen presang som mamman også kan få være litt med på?

(om en LV-vekse hadde vært mitt presangvalg er jo en helt annen sak, det er deres smak og valg av pengebruk ;-D)

Synes ikke mannen har noen grunn til å bli sur iallefall!

Skrevet

Hadde ei skikkelig dritt stemor selv, og hadde gått i bakken dersom jeg hadde fått en slik super presang!

ok, det er dyrt, men hvis det er det hun virkelig hun ønsker seg, og du føler at prisen ikke er for stiv, WHY NOT???

Hun får ihvertfall en gave hun både vil bruke, huske og bli glad for!

Skrevet

For meg var det mer de to utsagnene "Ungdommene idag er jo utrolig merkebevisst. Dette er tydeligvis veldig viktig for de" og "Ungdommer får jo bl.a veldig dyre klær i gaver nå til dags", som får meg til å reagere. Hvis du godtar disse holdningene og velger å støtte dem mener jeg du gjør jenta en bjørnetjeneste. Det er beintøft for mange unge å gå fra et liv der de har lært at det er normalt å kunne få nesten hva man vil og at luksusprodukter er normalt.

Hvis jenta er fornuftig og flink med penger ser jeg ikke det problemet, men det var ikke det inntrykket jeg fikk fra dine innlegg.

Personlig ville jeg aldri vist meg offentlig med en slik veske, selv om jeg hadde fått den gratis. Til det symboliserer den alt for sterkt verdier som jeg ikke ønsker å bli assossiert med. Andre luksusprodukter kan jeg nok derimot ønske meg :-)

Skrevet

Helt topp at dere er enig, du og mor...

MEN

En veske til 4000 kr gir bare dårlige signaler til en 18-årig jente.

Hadde det vært en god varm jakke f,eks, så kanskje , men en veske ? -nei dropp det er min mening.

Skrevet

22.25 igjen,

Ano 21.37 fikk bedre frem det jeg ville si

Skrevet

Er ikke enig i dine sammenligninger. Det er stor forskjell på en sykkel, uteklær, etc og en så unyttig ting som en veske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...