Gå til innhold

dere som trener med pulsklokke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye forbrenner dere ca på 30 min intervall på tredemølle?Og hvis du tar 30 min med vekter etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruker vel ikke pulsklokke når man tar vekter..??

Skrevet

jeg bruker pulsklokke når jeg trener uansett hva det måtte være jeg jo!

Skrevet

Det gir ingen mening i å følge med på pulsen når du trener styrke, for det er ikke pulsen du skal se progresjon i ved styrketrening, der er det om å gjøre å løfte tyngre. Så pulsklokke hører egentlig ikke sammen med styrketrening i det hele tatt, MEN det er ganske mange som har på seg klokke (vanlig klokkemodus) når de trener styrke for å ta tiden på pausene mellom settene sine

Skrevet

jaja,men hva med forbrenning,kalorier med 30 min på tredemøllen,intervall 4*4 da?:)

Skrevet

føger forresten ikke med på pulsen på vektene da,men har den jo allerede på-og det blir da forbrent noen kalorier på den runden også:)

Skrevet

sist gang jeg brukte pulsklokka var på en intervallspinningtime (puh)

Ser at jeg forbrente 373 kalorier, og hadde registreringa på i 40 minutter (oppvarming, 4x4 (3 min pause) og litt nedtrapping)

Man forbrenner kalorier ved vekttrening også, men jeg tror nok det blir misvisende å bruke pulsklokka da....

Skrevet

ja,jeg ser den-men det er jo bare det at den er jo der liksom,så da "tar" jeg med meg de kaloriene der også i min bedre samvittighet:pMen jeg bruker den ikke slik at jeg ser på puls liksom..hvis du skjønner:o

Men det er vel ca 300 jeg ligger på,på 30 min intervall.Var bare det at jeg hørte ei som forbrant i overkant av 2000 kalorier på en zumba time..Så jeg lurte på om min pulsklokke var helt ute å kjøre eller noe:p

Har litt vanskelig for å forstå at man kan tippe 2000 på en time liksom..

Skrevet

Samma her, løper nesten ikke intervall på tredemølle, kun i skogen. Sist gang jeg gjorde det varte økta i 55 min med ca 15 min lett oppvarming og ca 15 min nedtrapping / rolig gange og forbrente 400 kcal.

På spinning intervall hadde jeg i går i løpet av 45 min forbrent 450 kcal.

Synes det er lettere å presse meg på spinning og klarer bedre å kontrollere intensiteten der enn ved løping.

Skrevet

Skjønner ikke at det skal være mulig å forbrenne 2000 på en zumbatime! Da skal jeg glatt se bort fra min manglende koordinasjon og rytme og slenge meg med jeg også ;-))

Skrevet

noen som leste en 0 for mye...?? hehe

Skrevet

nei,hun leste ikke en null for mye-var ei som mente det ja,at hun forbrant det på en zumba..

Skrevet

Det går da ikke an å forbrenne 2000 kalorier på en zumbatime? Det er jo mer kalorier enn en voksen kvinne skal spise på en dag det...har vært på zumba selv (dog uten pulsklokke) og kan ikke fatte at det skal kunne gå an.

Man forbrenner stort sett mest kalorier ved løping. Selv forbruker jeg ca 800 kalorier på en løpetur i terreng på 1 mil. På en tur på mølla på 6-7 km forbruker jeg ca 400 tror jeg, bruker da 35-40 minutt.

Skrevet

nei,det er det jeg også mener-at det umulig kan gå an..Da måtte jeg jo bare begynt på zumba da:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...