Gå til innhold

" Hun feita der"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare deler tanker her jeg.. Lettere enn å prøve å få de i min bygd til å forstå.

Dette er en komentar som ofte brukes om meg, jeg lar det ikke synes, men det sårer. De ser meg i butikken, hvor jeg kjøper sjokolade, godis og potetgull, og masse usunn mat. Jeg kjøper også mye fisk og frukt og grønt, men dette ser de sjeldent.

Hørerr ofte det snakkes om meg, og mennesker som meg, hvor forferderlig ekelt det er, at jeg/vi lar oss selv bli så store/feite osv.

Det de ikke vet, de som går der å snakker bak min rygg, er at jeg er overspiser, jeg tvinger meg selv til å spise ufattlige mengder mat, om jeg blir kvalm skal det oversees, og mer mat skal inn, hvorfor? Det kalles en psykisk lidelse, det handler om å gjøre seg usmaklig for menn, gjøre så de ikke vil ta i meg, gjøre meg uaktuel for deres "lyster". Ble utsatt for seksuelt overgrep som yngre, startet med overspisingen for å bli usmaklig for menn, så jeg skulle få slippe. Senere kom reaksjoner som medførte bulimiske tendenser og selvskading. Alt i alt, jeg har ødelagt min egen kropp, og ødelagt det som heter forbrenning, grunnet opplevelser og psykiske lidelser. Men det eneste de ser, er "hun feita"..

Bare litt oppgitt...

Men, møtte til slutt en fantastisk mann, en som liker meg for meg, han godtar min overvekt, og mine arr, og han synes det er like ok om jeg går opp i vekt som ned i vekt. Vi har et barn sammen, og venter barn nr 2. Men problemene vedvarer jo og ord sårer, legen sier at om jeg starter å jobbe med forbrenningen min nå, så kan jeg starte å se resultater om 3-5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre mennesker vil alltid ødelegge for andre, uansett oppfatning.

Vil gi deg en god klem, si at du ikke er alene, at vi deler en lignende historie og så vil jeg ønske deg lykke til i fremtiden!

Skrevet

Kjære deg.

De fleste vet nok at du overspiser når de ser de syke mengdene med mat du kjøper. De fleste vet at ikke alle overvektige bare spiser dritt, men dessverre er det sånn at dersom man ofte ser en overvektig handle drittmat, så tenker man sitt, og det burde den overvektige også. Uusunn drittmat er ikke mer sunn selv om du overspiser eller har psykiske problemer. Få bukt med vekta. Det har du så veldig igjen for. Den beste investeringen du kan gjøre.

Skrevet

Huff så mye du har vært igjennom og så flott at du har funnet en sånn mann.

Neste gang får du gå bort til dem og si: Beklager at jeg forstyrrer din skjønne verden, men jeg er syk og det tar tid å gjøre noe med det!

På den annen side synes jeg også det er trist å se mennesker med spiseforstyrrelser (det være seg tykke eller tynne), spesielt når de har barn fordi man vet hvor arvelig det er (gener eller miljø...?).

Lykke til med veien til en sunnere livsstil og et bedre selvbilde!

Skrevet

20:24:

Du må da være innsnevret i forhld til dette innlegget, lett å prate om ting du ikke forstår ser jeg.

Har selv overspisings problem slik som HI, og som overspiser med psykisk overspising, sitter vi faktisk med samme problemer som de som har anorexi og bulimi, vi har en tankegang som utgjør at vi ikke klarer å "få bukt med vekta". Skaff deg info og erfaring før du svarer på slike innlegg.

Skrevet

Få bukt med vekta? Det viktigste er vel å få bukt med den psyksik lidelsen?

Skrevet

For det dårlig svar fra anonym 20:24, den øverste.

Det er vel ikke så enkelt som å slutte å spise feit mat og få bukt med overvekten hvis man har en alvorlig spiseforstyrelse! Hun VET nok at det er det hun burde, og hadde hun visst hvordan så hadde hun gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...