Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Er sykepleier, har jobbet på sykehus og sykehjem, og er veldig lei kveldsvakter og jobb hver 3 helg. Er det noen med erfaring fra hjemmesykepleiern her. Og vet noe om det er vanligst med hver 3 eller 4 helg? Og ca. hvor ofte man må jobbe kveldsvakter ( i full stilling)?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 Jeg jobber nå i hjemmehjelpen, men vi jobber tett innpå hjemmesykepleien og helger med dem. Hos oss trives alle de ansatte veldig godt, og jeg vet at flere av sykepleierne har kommet fra sykehus og trives mye bedre i hjemmesykepleien. Vi har hatt jobbing hver 4.helg, men det kan bli hver 3.helg nå, for alt er i endring hos oss. Jeg har hørt at det er ca to kveldsvakter pr uke i full stilling.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Du må sjekke med din kommune, det er forskjell fra kommune til kommune. Jeg tror det skal godt gjøres å unngå ubekvemme vakter som vanlig sykepleier. Kanskje lurt å vurdere videreutdanning som gjør deg kvalifisert for annen type arbeid?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Min er faring er at hjemmesykepleien innebærer like mye ubekvem arbeidstid som jobb på sykehus eller sykehjem. I tillegg er det vanskeligere (etter min mening) å holde seg faglig oppdatert, man mister endel kollegialt fellesskap og det er mye stress og tidspress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå