Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg elsker juleverksted, og siden jeg er så heldig at jeg er lærer, så får fyllt kvota i bøtter og spann i desember Tenkte vi kunne lage en tråd med gode tips til ting man kan lage når det lakker og lir mot jul -pappmassje nisser Lag en nissefigur i papp, fest den på en blomsterpinne (valgfritt) Krøll sammen mange kuler av avispapir og teip på nissen slik at den blir 3-dimensjonal. Når hele pappnissen er dekket av kuler, ha på et lag med avispapir slik at det ikke er så mye teip på figuren. Ha på pappmassje (lag med mel, vann og biter av avis, eller med pappmassjeblokk, tapetklister og vann), smør på nissen guffa så han dekkes helt, la det tørke over natta (noen ganger trenger de noen dager). Når det er helt tørt og hardt, mal med hobbyfarge eller med akrylmaling og bruk en sprittusj for å tegne på detaljer når malinga er tørr Flere tips?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Minijuletrær: Ta fine furukongler, helst slike som er litt store. Spray den med klar-, sølv- eller gullakk og lim den på papp eller en skive fra en grein. Lim små perler innimellom skjellene på konglen og dryss evt litt glitter over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå