Gå til innhold

Hobbytråden :D Gode tips til juleverksted :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker juleverksted, og siden jeg er så heldig at jeg er lærer, så får fyllt kvota i bøtter og spann i desember ;) Tenkte vi kunne lage en tråd med gode tips til ting man kan lage når det lakker og lir mot jul :)

-pappmassje nisser :) Lag en nissefigur i papp, fest den på en blomsterpinne (valgfritt) Krøll sammen mange kuler av avispapir og teip på nissen slik at den blir 3-dimensjonal. Når hele pappnissen er dekket av kuler, ha på et lag med avispapir slik at det ikke er så mye teip på figuren. Ha på pappmassje (lag med mel, vann og biter av avis, eller med pappmassjeblokk, tapetklister og vann), smør på nissen guffa så han dekkes helt, la det tørke over natta (noen ganger trenger de noen dager). Når det er helt tørt og hardt, mal med hobbyfarge eller med akrylmaling og bruk en sprittusj for å tegne på detaljer når malinga er tørr :)

Flere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minijuletrær:

Ta fine furukongler, helst slike som er litt store. Spray den med klar-, sølv- eller gullakk og lim den på papp eller en skive fra en grein. Lim små perler innimellom skjellene på konglen og dryss evt litt glitter over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...