Gå til innhold

Vi har kranglet.. Krever jeg for mye av mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er lei meg, jeg og mannen har kranglet litt mye i det site, det er så slitsomt..

Jeg føler han ikke tar meg på alvor, spøker bort ting hele tiden og han synes jeg krever for mye av ham...

Saken er vi jobber på samme kontor, vi har fått en liten baby sammen og vi tilbringer mye tid sammen.. Og til tider blir jeg gal, han er uorganisert og jeg føler meg som moren hans som må lete etter hans ting som han har rotet bort.. Jeg lager mat. Han er flink med husarbeid osv, hjelper til med den lille.. Men jeg føler meg ensom her, har kun "ham".. Flyttet til hjembyen for hans skyld, jeg gjør ikke noe annet stort sett enn å være med barna og jobbe, husarbeid osv.

Han er veldig flink med å spare penger, og finner aldri på noe med meg, jeg er en person som er vant til å gå ut og spise med vnener og veldig sosial av meg, men nå det siste året har jeg kun vært "hjemme" med ham og jeg blir gal, smådeppa og han klager om jeg kun går på kafe med datteren min.. For alt koster jo penger.. Men ellers finner vi på ting sammen avogtil men ikke så mye, alt handler om å spare penger for ham, kan ikke handle klær nesten engang...

Vet ikke om jeg orker å leve sånn lenger, vi krangler og blir venner igjen og så er det pån igjen.. (ikke alvorlig krangel men blir om små ting her og der hele tiden,..)

Er så lei:(

Han mener jeg krever for mye av ham??? Jeg har kun ham her i denne byen og blir gal.. Lei av å gå på kafe alene når jeg får muligheten til det, kan ikke han ta meg mer ut osv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke helt hva du krever av ham.. Dere høres veldig ulike ut, og du høres ikke så veldig lykkelig ut. Det virker ikke som om noen av dere gjør noe direkte galt heller... Får litt vondt av deg, situasjonen din virker ganske låst. Kan du fortelle ham at du er litt ensom og at du skulle ønske det var mer som skjedde? Kanskje dere kan reise bort en helg og ha det litt hyggelig sammen? Si at du skal være flink til å spare penger i hverdagen slik at du kan unne deg noe ekstra innimellom? Prøv å finne noen steder dere møtes på halvveien. Det er ikke sikkert han har det topp heller.. Snakk sammen!!!

Skrevet

Hva krever du av han da? Det har du glemt å skrive her, tror jeg......

Skrevet

Min første tanke er at det du må gjøre først, er å gå aktivt inn for å få egne venner. Bli med på aktiviteter rundt barnet eller en trening som er sosial, kor el.l. Ikke vær redd for å trenge deg på folk, de fleste vil ha flere venner! Hvis du får dekket dine sosiale behov utenom forholdet, får du det nok bedre på alle områder.

Så er det sikkert lurt å lage et budsjett/avtale om hva dere skal bruke hver mnd, så du får bruke og han får spare.

Snakk med ham om hvordan du egentlig har det, en gang dere absolutt ikke krangler. Si at du er ensom, og hva du trenger for å ha det bra.

Lykke til!

Skrevet

Hva er det han syns du krever for mye? Det virker som at det største problemet deres er økonomi og at du er mer sosial enn han. Disse to faktorene henger gjerne sammen litt også. Hva har du prøvd å gjøre med dette?

Her har vi hver vår lønn. Et fast beløp går inn på regnings- og lånekontoen vår. Resten deler vi slik at vi har litt "lommepenger" hver. Hva jeg bruker mine penger på er min sak. Vi har også en spareordning hvor vi bidrar likt, men det er ikke slik at han bestemmer hvor mye og hva de skal brukes til. Det finner vi ut sammen. Ikke alltid er jeg enig, men så blir det gjerne motsatt neste gang.

Jeg er forøvrig enig med hun over om å gjøre en innsats for å skape nye relasjoner. Jeg flyttet til et nytt sted for å bo med mannen min. Jeg kjente ingen, men gjennom jobb og barn har jeg klart å lage meg et nytt nettverk. Det skal ikke så mye til!!

Ikke gi opp med en gang. Jeg skulle gjort mye for at mannen min var mer "huslig".

Skrevet

Unnskyld meg, men du har da vel din egen økonomi? Her setter både mannen og jeg inn 70 % av våre mnd lønner på felleskonto til alt av regninger og faste utgifter (der finnes også til enhver tid en solid buffer om f eks en vaskemaskin ryker eller om en av bilene trenger reparasjon), og resten bruker vi da på akkurat det vi vil!

Man opphører da ikke å eksistere som en person med hobbyer og behov bare fordi man gifter seg/blir sambo og får barn!

Dersom du er blakk og ikke eier nåla i veggen så får du forøvrig bare finne deg i at han med lommeboka bestemmer, og så får du heller få deg en (bedre betalt) jobb og bli mer selvstendig da.

Ang sosialt liv - barselgruppe?? Koster ingenting å dra på besøk til hverandre eller gå trilleturer. Du kan også lett tilknytte deg likesinnede venner ved å gå på f eks babysang (gratis) eller babysvømming (koster litt, men utrolig moro), eller i åpen barnehage. Babyen din er verdens beste "redskap" for å finne likesinnede venner også til deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...