Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg henviser til innlegget om bruk av barnevakt for selv å dra på fest når barnet er sykt. Reaksjonene på mødrene her inne vitner om umodenhet og liten innsikt i ansvaret som ligger i å ha barn! Og når man ser på massen av innlegg som dreier seg om bekymringsmeldinger til barnevernet så trekker iallefall jeg mine konklusjoner om at JA, her inne florerer det av unge ressurssvake mødre der fest og ungdomsliv blir prioritert foran barna, der man ikke har utdanning og jobb til å forsørge seg og barna godt nok (ref. alle innlegg om diverse stønader), der man faktisk er så svak omsorgsperson at barnehager eller naboer sender bekymringsmelding til barnevernet. Før man klikker i vinkel over svar som nødvendigvis ikke heier frem den mora som ønsker å dra på fest selv om barnet er sykt, så bør man sette seg ned og tenke nøye over hva det faktiske innebærer å være mor!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 For det første så reagerer jeg på at du ikke kunne skrevet dette som et svar på den tråden du refererer til. Synes du virkelig ditt synspunkt er så betydningsfullt at det trenger en egen tråd? Når det gjelder din oppfatning av hva slags mammaer som er her inne så er jeg dypt uenig med deg! Jeg har inntrykk av at de aller aller fleste her inne er ansvarlige mammaer uavhengig av alder og jeg synes selv jeg får MASSE gode råd her inne. Jeg har inntrykk av at de fleste her inne er akkurat passe avslappet til morsrollen, uten at det gjør dem uansvarlige av den grunn. En flott gjeng synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Er det tomt i topplokket hi ? Det var verken snakk om alder eller fest i det inlegget du sikter til. IDIOT.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Kan ikke gjøre annet enn å le! Kall meg alt det du vil ovenfor, men en dårlig mor er jeg LANGT i fra til mitt barn!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 "JA, her inne florerer det av unge ressurssvake mødre der fest og ungdomsliv blir prioritert foran barna, der man ikke har utdanning og jobb til å forsørge seg og barna godt nok (ref. alle innlegg om diverse stønader)" At du f*** meg tør å si noe slikt. Du vet ikke en kvart prosent utav livene til de som er her inne. Skjerp deg!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Som jeg skrev i et av de andre innleggene om mine venninners erfaringer om det å være ung og litt eldre og mer ansvarlig mor var det store forskjeller i tidlig oppvekstsvilkår for deres barn. De hadde ungdomstid og russetid og studietid som alle oss andre, gikk ikke glipp av en dritt nesten, og besteforeldre stilte opp, og ble reserve besteforeldre. Ulike tvilsomme samværsordninger som de aldri hadde gått inn på nå når de har fått mer vett mellom øra. Snakker ikke om at det var nok til omsorgsovertakelse, men snakker om at forholdene var langt fra optimale.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Så når man har fått barn er det forbudt med fest og morro ?Er det det du mener HI? Og at man ikke skal benytte seg av de stønadene som finnes og som man har krav på? Si meg HI mottar du barnetrygd?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Og btw . Dette barnet skulle ikke til en barnevakt, men til besteforeldrene sine ! Er aldri dine barn hos besteforendrene sine alene ?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Nå har jeg både vært ung mor og gammel mor. Og jeg er ikke enig med deg, hi.. Og ressurssvak? Hva pokker legger du i det? Må alle som er unge, eller mottar stønader være ressurssvake? Hva vet du egentlig om livssituasjonen til "alle der ute"? Kan da være hundre grunner til at folk må motta trygder/stønader på et eller annet tidspunkt oppigjennom livet. Syns du har en veldig ovenfra-og-ned-holdning, HI! Jeg er mor til 4 barn i alderen 1 til 12 år. Og er det noe jeg har lært i livet så er det at det er UTROLIG viktig å ikke utslette seg selv selv om man får barn. Om man må sette barna foran alt 365 dager i året, fram til barna blir 18 år, så kommer man til å bli ulykkelig i lengden. Klart man be venner på middag og alle kan samles sammen med barna, men man treger også voksentid. Dette være seg tid alene med partneren eller med venner. Og noen er mer "satt" enn andre. Noen går på café med venner, noen drikker kaffe og strikker, andre tar seg en tur på by'n. Det kommer an på hva slags person man er og interesser man har. Barn trenger å lære at ikke ALT dreier seg om dem til enhver tid. Er foreldrene lykkelige, så gjenspeiles det på barna. Ang det innlegget om å dra på fest når barnet er sykt, vel, jeg så ikke problemet i det. Om barnet har vært hos legen, både barn og besteforeldre ønsker å være sammen, og det ikke tilsier at det er noe i veien for å sende bort barna, hva pokker er problemet? At DU ikke ville gjort det? Vel, det tror jeg hi i den andre tråden kan drite langt i.. unnskyld meg......
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Men sender man syke barn til barnevakter uansett hvem barnevaktene er?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 å sende et sykt barn til barnevakt er en uendelig dårlig avgjørelse. Jeg gikk selv ifra hun lille med feber når hun var mnd hos bestemoren sin. jeg angrer ennå!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 Tror nok du er litt enkel selv, HI. Og småbarnsmor uten for lang fartstid.....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Ser ut til at det er mange som føler seg truffet her ja.... Hissige much?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 Truffet av hva? En som ikke har peiling? hehehehe... Se hvor det bryr meg. Jeg har aldri selv gjort det HI beskriver, men har nok litt for lang fartstid som forelder til å tro på det HI skriver, og sammenhengen hun mener å se Både her inne og ellers.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #16 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, og du burde fått en bekymringsmelding for å være overhysterisk... Huff..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 Nå er ikke jeg så veldig ung, men har vært fest flere ganger når barnet har vært sykt. Stort sett pappaen som er hjemme da men. Om man har kronisk sykt barn, kan man aldri ta seg en tur ut da eller?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 20:33 - Veldig godt poeng! Har selv vært på julebord o.l når barnet har hatt vannkopper, forskjølet osv. Allmenntilstanden er så og si aldri svekket, barnet er ikke ofte syk. Men de gangene barnet har vert det, og vi har hatt avtaler, så har barnet vert hos mormoren sin rett nedi veien, eller mormoren har passet barnet hjemme hos oss til dagen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #19 Skrevet 28. oktober 2011 Hm..for et umodent og provoserende innlegg hi! Det florerer mye rart her inne, ja. Men det er jo helt på trynet å framstille de yngre mødrene som uansvarlige! Det er minst like mange uansvarlige voksne mødre! MEN SÅ ER MAN FOR POKKER IKKE UANSVARLIG BARE FOR MAN IKKE DELER DINE NORMER OG SYNSPUNKTER!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #20 Skrevet 28. oktober 2011 Har barnevakt av min mor kun når ungen er frisk... Stønader får man ofte selv om man har jobb Stønader får man for å fullføre skole slik at man kan slippe og leve på stønader som alenemor. Som alenemor er det UTROLIG ubeskrivelig herlig og kan dra ut, rase av seg litt frustrasjon, lev livet en kveld for så og sove ut. Er det en planlagt fest, og ungen har bare litt feber. Da ser jeg egentlig ikke noe særlig galt i at ungen er hos besteforeldrene, men da må ungen kjenne godt til dem.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #21 Skrevet 28. oktober 2011 Hmm, må si meg enig med HI. Jeg VET at mange unge foreldre gir for mye tid til festing, og ofte ser jeg at tenåringsmødre prioriterer bl.a. dyr jakke til seg selv og billige sko, dresser og andre viktige klær til barna sine. Ettersom de fleste lever på trygd vil det nok gå utover maten også. Mat er ikke billig! Har "inside" info da jeg selv er tenåringsmor. Har noen venner i samme situasjon, og flere bekjente. Ser ofte at barna blir nedprioritert dessverre... Jeg selv burde vært flinkere til å ta meg barnefri og kjøpe flotte klær til meg selv osv. Men pengene strekker ikke til siden jeg lever på OS. Ei heller gjør tiden det, da jenta mi er i barnehage hver dag og helgene er hellige for oss. Vil da ha mest mulig kvalitetstid med min datter.. Men resurssvak vil ikke jeg kalle meg, enda jeg ble gravid som 17 åring og lever på trygd. Men ja, vet om mange mødre som har barnepasser mer eller mindre hver helg for å dra ut på byen og drikke seg sørpe full. Og de fleste er tenåringer eller i begynnelsen av 20 årene. Så ikke alle vet hvilket ansvar det innebærer å ha barn, det er ikke mulig å leve slik man gjorde før uansett hvordan man argumenterer og prøver!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #22 Skrevet 5. november 2011 ser virkelig ikke ett problem med at besteforeldre skal passe på syke barn. når jeg var liten elsket jeg å være syk hos bestemor og bestefar. og mine foreldre var ikke unge og trygda! om du derimot sikter til de som betaler naboens 14 åring en 100 lapp for å passe på en syk unge er jeg enig.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #23 Skrevet 5. november 2011 Det er jo litt forskjell om barnet er 7 mnd eller 7 år når det er sykt hos besteforeldrene. Uansett er det ikke greit at foreldrene er drita på byen, men i noen tilfeller er det sikkert tryggere at barnet er hos voksne omsorgspersoner som kan ivareta det på en trygg måte. Ellers er jeg enig i mye av det HI skriver.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #24 Skrevet 5. november 2011 Jeg blir stadig imponert over hva som blir skrevet her inne. Jeg tror ofte jeg ikke lenger kan overraskes, men jeg tar like ofte feil. Kjekt å vite at jeg i dine øyne som ung er uansvarlig og alt det andre du lirte av deg i innlegget ditt. Heldigvis vet jeg bedre enn å tro på andres meninger. For jeg er voksen nok til å ta vare på mine barn selv om jeg er bare 25. MEN, jeg er også voksen nok til å ta vare på meg selv. Ha venneebesøk, dra ut med venner en gang i blandt eller være på besøk hos andre. Jeg setter barna mine først når det gjelder, men jeg selv kommer glatt i første rekke dersom det passer sånn. Mine barn har aldri hatt en barnevakt de ikke har vært fullt fortrolige med, de har aldri vært uten meg ved kraftig/alvorlig sykdom. Men ved lett sykdom og god almennetilstand har de hatt barnevakt og det har jeg på ingen måte noe dårlig samvittighet for. MEN, om barna mine har vært syke og hatt barnevakt så har ikke jeg drukket alkohol der jeg har vært, i tilfelle de skulle trenge meg eller almennetilstanden skulle bli forverret. Det er imponerende hvordan DIB damer skjærer alle under en kam, igjen og igjen...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #25 Skrevet 6. november 2011 Se på de unge mødrene på tv eller i RL. De som fester, ikke er sammen med barnefaren, får barn som 17-åringer, eller som er glamourmodeller og gud vet hva. Hva har de fleste til felles? Jo, de kommer fra oppløste hjem. På den måten vil det fortsette i en evig sirkel av stønader, skilsmisser og barn som får barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå