Gå til innhold

Har lyst til å ta hånd/fotavtrykk av lillemor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men hva bruker man til det? Maling? Blekk? Finnes det noe "spesialutstyr"? Hvor får man kjøpt isåfall?

Takker for tips på forskudd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte fingermaling som jeg fikk kjøpt på hobbybutikk. Resultatet ble så som så, det var ikke så lett å få strukket ut alle fingrene og ta avtrykk... Prøvde først på meg selv for å se at malingen lett gikk vekk med vask med vann.

Skrevet

jeg laget mange fotavtrykk og etterhvert også håndavtrykk da jenta var liten. Brukte forskjelige farger vanlig hobbymaling og trykket på stive kort i forskjellige farger. F.eks rosa fotspor på svart kartong og gull på naturfarget ble veldig fint.

Håndavtrykk gikk ikke så bra i starten for hun ville bare knytte hendene hele tiden. Men fotavtrykkene ble kjempefine. Veldig greit å ha våtservietter tilgjengelig når man holder på, så kan man tørke av det verste med en gang.

Skrevet

Takk for tips :) Da blir det tur til Panduro snarest :)

Skrevet

Du kan også prøve å finne materialsett til å tar avstøpning av hele foten/hånda. Jeg fant det på en alt-mulig-butikk. Kostet 99,-.

Settet inneholder pulver som blandes i vann og som man stikker fot/hånd nedi i 1 min. Dette er samme blandingen som brukes når man lager avstøpning til tannlegen. Jeg skulle til å si samme smak, men samme lukt og farge iallefall:)

Så, når man har tatt ut fot/hånd fyller man formen med gips som følger med. Lar det stå noen timer og river av gummiblandingen som er rundt gipsen, den kan bare brukes en gang.

Kjekkest når barna er passe nyfødte, slik at de ikke rører så mye på seg. Jeg gjorde det når han var 3 uker, og jeg gjorde blandingen lunken og gutten sov på fars arm.

Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg har fått med alle skrukker i huden, helt sykt bra.

Avtrykkene ble ca 5-7 cm lange oppover fot/arm. Det mest dyrebare vi har fra babytiden.

Skrevet

Hei:) Jeg er tatovør og har tatovert en del hånd-/fotavtrykk. Det jeg anbefaler er å bruke fingermaling og ta avtrykket når bebisen sover, ellers er det..ja..vanskelig, hehe. ta kun på litt ellers sklir det ut og blir udefinerbart. Lykke til:)

Skrevet

Oi, det hørtes helt perfekt ut! Du husker ikke hva butikken heter da?

Skrevet

Her heter butikken Ergo.

Søkte plaster moulding set, 3D hand foot cast i google hvis du vil søke videre..

Her er et par eksempler

http://www.mytoys.com/MAMMUT-Spiel-und-Geschenk-3D-Foot-Mould-Set-with-Wooden-Base/Moulding-Sets/KID/com-mt.bs.ca01.01/2021085

http://www.castingkeepsakes.com/3d-life-casting-kits-c-1.html

Her kan man visst kjøpe alginat, det er det blå stoffet som brukes til tannlegen;) Ikke dumt, da kan man ta avstøpning av mors og fars fjes samtidig;)

http://www.kinn.com/category.html/alginat

Skrevet

Takk :-)

Skrevet

håper det går fint at jeg spør deg da vermilion:) jeg har tenkt å tatovere håndavtrykket til gutten min. og har brukt sånn stempelpute noe som gav noen nesten helt perfekte avtrykk, men fikk ikke med hele hånden. er det mulig å legge over avtrykket fra et annet avtrykk? blir dette bra som tatovering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...