Gå til innhold

Så bra at trening virker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.adressa.no/sport/Sprek/article1717993.ece

Har den mening at så lenge smerter/sykdom ikke er livstruende/ivalidiserende, så bør man ikke få medisiner før man har forsøkt og legge om livsstil. Personlig hade jeg ikke knyttet bekkensmerter opp mot livsstil, har trodd de ene og alene kom fra svangerskap..Men neida, trening, kostholdomlegging og vektnedgang, så blir man frisk fra DET også!!

Synes det er så fint og lese slikt..Nå trener jeg nesten 7 dager i uka, og er forholdsvis sunn,- men har hatt mine plager, da jeg var tyngre, inaktiv og røker, som nå er helt bort...Og er ovebevist om at flere kunne blir helt sykdom og symptomfri om de gadd prøve og gjøre noe aktivt..Medisiner til overvektige som er ærlig omkring et dårlig kosthold og lite aktivitet,- synes jeg ikke burde "vært lov"....om de kommer til lege med begynnende diabetes, eller nært opp til bekymringsverdig høyt blodtrykk....Får de medisin og FØLER seg frisk, tror jeg det er en hvilepute for mange, slik at de ikke føler behov for å legge om livsstil og begynne og trene.:Om man ikke fikk medisin før man dokumenterte sunnere matvanre og mer trening,- så hadde nok mange kommet seg gjennom livet uten medisin...

I forhold til trening så kunne man kunne f.eks gitt de klippekort til treningsstudio, hvor treningssenter forpliktet seg til og dokumentere hvert besøk og aktivitet....Ang maten så er det jo verre,- men tror nok flere ville prøvd og legge om det også, når de først måtte igang....

Ja,ja..Dette var iallefall en av ukas gladsaker for min det :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er kjempebra i forhold til mange lidelser, ja, men det må være riktig trening og det hjelper ikke mot alt.

Jeg var virklig sunn, slank og i veldig god form med spessielt god kjernemuskelatur da jeg ble grvid. Likevell ble jeg nesten invalidisert av bekkenløsning. Jeg måtte være veldig forsiktig for å kunne fortsette å være noegenlunde aktiv. Å svømme bryst foreksempel kunne jeg ikke på 3 år. Til å begynne med kunne jeg ikke svømme med benspark i det heletatt mens etter et drøyt år kunne jeg fosiktig begynne med crawl.

Veldig mange ryggproblemer i Norge skyldes at vi har for dårlig kjernemuskelatur. Da er trening veldig effektivt, men det finnes selvfølgelig også skader der trening ikke har noen effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...