Gå til innhold

Allhelgensdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feires i kirka neste søndag.

Dette er den norske tradisjonen for å hedre våre avdøde forfedre. Navnene på de som har gått bort i løpet av året blir for eksempel lest opp i kirken.

Dog mer høytidelig enn å kle seg ut som skrømt og gå ut når det er mørkt :-P Men vi har altså tradisjon for allhelgensdag i Norge også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenner lys på kirkegården for våre kjære som har gått bort vi. Det syns vi er en fin tradisjon ;)

Skrevet

Helt enig. Allehelgensdag er alltid første søndag i november. Da tenner vi lys på kirkegården og legger evt. ned en krans på graven.

Det er vår tradisjon.

Skrevet

Å åååååå så koslig da dere.......

Skrevet

Åhhh det var sånn det var,,,julenissen er jo egentlig ikke norsk, så jeg håper ikke dere er hyklere og snakker til barna om julenisse.

Vent,,, Jesus var jo heller ikke norsk så da kan dere jo ikke feire jul uansett.... Kos dere da.

Skrevet

Ja for all del, ikke kos dere.

Halloween er jo bare moro så best å holde seg unna...

Skrevet

14:16 : Hehe, nice try! Jula har opprinnelig ikke noe med verken Jesus eller kristendommen å gjøre.

Jesus ble forresten født i mars :)

Skrevet

Vel, Halloween er vel langt fra bare moro...

Tilgrisete hus og alskens faenskap de halvstore tiggerungene finner på. Hva med å lære norske barn skikk og bruk ang Halloween før man slipper dem ut på raid? De små ungene er jo i grunnen bare søte, men når faenskapen tar overhånd, da melder jeg meg ut, gitt.

Skrevet

Unnskyld meg, men må vi få slike kommentarer fordi vi velger å hedre våre kjære som er gått bort? Dette vitner om fryktelig barnslighet.

Skrevet

Typisk ateister som alltid skal slenge dritt og mobbe kristne. Dét er greit, det kaller vi Ytringsfrihet, dere!

Men om vi kristne åpner kjeften så er vi straks fanatiske hjernevaskede idioter.

Jesus vs " Julenissen"? Gidder du??

For meg som katolsk kristen er både allehelgensdag og allesjelersdag en tid

med viktige tradisjoner. Fint å høre at protestanter også feirer, det visste jeg ikke.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...