Gå til innhold

hadde du kunnet være surogatmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså, hvis det var lov i norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hater å være gravid!

Skrevet

ja det kunne jeg. men ikke for hvem som helst.. min bror og hans kone har problemer med å bli gravide, og hadde jeg kunnet hadde jeg uten tvil hjulpet dem med å være surrogatmor.

Skrevet

Nei, jeg knytter meg noe sinnsykt til barnet allerede i magen, så å gi det fra meg etter fødselen hadde vært helt umulig for meg selv om jeg visste det biologisk sett ikke var mitt.

Skrevet

Nå er jeg så elendig i svangerskapene mine at det gjør jeg kun for meg selv:)

Ellers er jeg svært imot at man skaffer seg surrogatmor fra fattige land som f.eks India, men hvis det gjøres i ordnede former i et I-land kan det være ok.

Men jeg hadde nok ikke kunnet gå gravid, tatt hensyn til livet i magen, kjent spark og "små hilsener" og visst at dette barnet må jeg gi fra meg. Biologisk eller ikke, et barn som bor i min mage, er mitt:)

Jeg har mistet en baby kort tid etter fødsel, og det å være barselkvinne med blødninger, etterrier, hårtap osv, uten baby er beinhardt, og det tror jeg vil være tilfellet uansett hvorfor man ikke har barnet hos seg.

Skrevet

Ja, skulle egentlig være det for søsteren min, men så ble jeg gravid selv og nå når babyen min er født, tror jeg ikke det blir noe av fordi de er blitt for gamle og er redde for at den babyen jeg skulle bære frem for de skulle hatt skader.

Skrevet

Nei. Jeg hadde hatt store problemer med å distansere meg fra det barnet jeg hadde båret i magen i 9 måneder.

Og det å føde et barn jeg vet jeg vil "miste", hadde jeg heller ikke klart.

Dersom man ikke kan få og bære frem egne barn, synes jeg det er mest å bruke adopsjon. Surrogati er i mange tilfeller faktisk ikke så ulikt adopsjon. Men man slipper å bruke fattige kvinner som babymaskiner.

Skrevet

Nei, hater å gå gravid jeg og!

Skrevet

Hæ 13:06???? Så de vil gjerne ha barn, men ikke et evnt funksjonshemmet barn? Naturlig nok ønske det, men det er jo noe ALLE mennesker risikerer ved å få barn.

Skrevet

13.06

hvordan skulle dere gjøre dette i praksis... trodde ikke dette var lovlig i norge

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Trenger nesten en surrogat selv:(

Skrevet

Nei, de vil ikke ha en funksjonshemmet barn ! Hva er det som er så rart med det? Det er vel ingen som ønsker seg det!

13:06

Skrevet

13:06 her:

Vi hadde dratt til utlandet og gjort det der . Og vi hadde brukt min søsters egg, hennes manns sæd . Mannen til søsteren min hadde da vært barnets biologiske far og når barnet ble født hadde jeg gitt han fullt foreldre ansvar,sagt i fra meg alle rettigheter og søsteren min hadde stebarnsadoptert barnet.

Skrevet

Alle vet jo at jo eldre man er når man får barn, jo større sjans er det for skader på fosteret . Derfor velger de og ikke gjennomføre det pga at risikoen er for stor. De er 40 + begge to.

13.06

Skrevet

Nei, men de har likevel ønsket seg sterkt et eget barn, men vil ikke risikere å få et funksjonshemmet et. Ingen ønsker seg det nei. Men hvis ønsket er så sterkt, så er det vel verdt sjansen?

Da er vel egentlig adopsjon rette metoden for dem. Men vent.....de KAN risikere å få et barn med funksjonshemming der også.

Hm.....da er det nok best å la vær å få barn i det hele tatt. Risiko uansett hvilken måte man gjør det på. (ironisk )

Skrevet

Jepp, fordi jeg elsker å være gravid og er ferdig med produksjonen selv.

Men hadde bare vært der for folk jeg visste ville bli gode foreldre.

Altså, hadde ikke gjort det for vilt fremmede.

Skrevet

Mannen min og jeg har snakket om det, at hvis det var for en vi kjente (har et familiemedlem som er høyst ufrivillig barnløs), men etter vi fikk tredjemann - ikke faen. Orker ikke gå gjennom et svangerskap og alle forandringene en gang til. Selv ikke for en god sak! :-)

Skrevet

Ja, har til og med tilbydt med som surrogatmor til min svoger og hans kone. Etter at jeg er ferdig med å få egene barn såklart.

er gravid nå, så når denne er ute og kroppen min er normal igjen er jeg gjerne surrogatmor dersom de ikke har blitt gravide selv ennå...

Skrevet

Nei, for de var de ikke verdt risikoen så de droppet det! Skjønner ikke problemet ditt 13:32 og hvorfor så spydig ?

Skrevet

Ja, det kunne jeg godt ha gjort, uavhengig om det er lovlig i Norge eller ikke.

Jeg hadde gjort det gratis for nær familie, for evt andre hadde jeg gjort det for så mye penger at huset vårt hadde blitt nedbetalt, dvs 2 mill. (så hadde vel blitt konket ut av de fra andre land) :)

Det måtte også vært et krav at mine egg ikke skulel brukes.

Skrevet

Kunne gjort det for min aller beste venninne, ingen andre. Kanskje for en søster eller bror, er enebarn så vet ikke. Før jeg fikk barn selv tenkte jeg at jeg godt kunne gjort det for andre, men jeg sliter sånn med å være gravid så det hadde nok vært uaktuelt nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...