Gå til innhold

Liten gutt med vond rygg? ringe lege?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han da?

Hvis han ikke har slått seg og er øm i ryggen pga det, så ville jeg ringt legen. Hovedregelen er at barn skal IKKE ha vondt, særlig ikke i muskel- skjelett-systemet, så jeg hadde tatt en telefon og fått en sjekk!

Hilsen helsesøster:)

Skrevet

Var litt rask på knappen her.. han har sliti med et kne som er vondt.

han har hovne lymfeknuter, høy crp og for mange hvite blodlegemer i kroppen. han har lavt jern men høy blodprosent. når vi fikk disse svarene hos legen sist uke mente an vi skulle se det litt an.

og i dag begynte han og klage på ryggen

Skrevet

Definitivt ny tur til lege!

Der kan de sjekke om crp'en har steget eller sunket siden sist og kanskje ta en ny runde med blodprøver.

Skrevet

han er 5 år.

Kasta akkurat opp også

Skrevet

Hmm.. høres jo ut som en infeksjon med hovne lymfeknuter, høy crp og mye hvite blodlegemer....! Hvor mye var crp da? Har han feber? Hvordan er allmenntilstanden?

Kan være dehydrert? Da kan nemlig blodprosenten være falskt forhøyet..

Jeg ville nå fortsatt kontaktet legen jeg da... bedre med en gang for mye!

Skrevet

Ta han med til lege øyeblikkelig!!!

Skrevet

For mange hvite blodlegemer kan være alt fra en uskyldig infeksjon til blodkreft, jeg hadde forlangt oppfølging ja.

Ring lege og si han ikke har blitt bedre siden forrige uke, heller værre. De må ta han inn og sjekke utviklingen.

God bedring til lille!

Skrevet

når han tok blodbrøvene for 3 uker siden var han ikke syk på noen måte. så litt rart at disse verdien var høye. vil ikke være hønemor her.

Skrevet

Du er ikke hønemor om du tar et sykt barn til lege!

Barnet ditt er jo virkelig ikke frisk, da tar man en sjekk hos lege. Du er engstelig og barnet er sykt, ingenting å lure på, da ringer man legen sin.

Skrevet

Men hvis du sier at han hadde HØY crp. hovne lymfeknuter og forhøyet antall hvite blodlegemer, så syns jeg det er meget spesielt at ikke legen utreder grunnen... uansett om han var symptomfri eller ikke..

Skrevet

han ville vente til han hadde gådd på jern en stud for og se da.. syntes det er litt rart og klarer ikke slå meg til ro med det. og ikke når dette dukket opp nå

Skrevet

Herregud da menneske, ring legen!!!

Man får ikke hovne lymfekjertler, og forhøyede infeksjonsparametre av lavt jernnivå!

Skrevet

var de bak øret so var store.. han kjente ikke på resten av kroppenn til ungen en gang.. syntes det var rart.. værtfall når prøvene var sånn.

Skrevet

Om du skal rekke en hastetime hos legen før de stenger i dag ringer du NÅ!

Ikke noe mer å tenke på, gutten skal sjekkes på nytt, han har en infeksjon eller sykdom i kroppen og skal ha hjelp/behandling. Er du heldig har fastlegen fri eller ikke kapasitet i dag så kommer du til en grundigere og bedre lege.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget jeg HI...

Folk ber deg om å ringe lege for å få sjekket gutten, men du bare maser omigjen og omigjen på ditt.. Hva er det egentlig for svar du vil ha??

Skrevet

De hadde lunsj frem til 1 så får ringe igjen da..

mener de han trenger vet jeg de tar han inn i dag.. så fr vente og se.

Skrevet

Jeg blir noen ganger skremt over hvor uselvstendig enkelte mødre (og sikkert fedre) er noen ganger! Hva hadde du gjort hvis du ikke hadde fått svar her inne? Eller hvis de fleste hadde svart nei? Skremmende! Det er du som kjenner barnet ditt best, og som er best i stand til å bedømme om ungen trenger legetilsyn eller ikke.

Håper det går bra med den lille gutten din. Og for fremtiden; husk at legen er en mann/kvinne som lever av at syke folk tar kontakt med han/henne når de trenger hjelp. De får faktisk betalt for det, godt betalt til og med. Det er ikke sånn at legen syns du plager han når du kommer. Hadde ingen kommet hadde han ikke hatt noen jobb. Det er litt på samme måte som å drive butikk, ingen kunder, ingen penger. ;)

Skrevet

Smerter i ryggen kan ha med urinveiene å gjøre. Tenker urinveisinfeksjon, mulig nyrebekkenbetennelse. Får han til å tisse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...