Mamma i lykkerus Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Veldig enkel, ekstremt god og holder seg i mange dager!!! Til 16 kakestykker (form på 20x20cm) måler du opp: 4 egg 3 dl sukker 3 dl hvetemel 2 ts natron 2 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker 1,5 dl solsikkeolje 7,5 dl revet gulrot Frosting: 200 g naturell kremost 2 ts vaniljesukker 100 g romtemperert smør 250 g melis Ev. marsipan til pynt grønn og orange konditorfarge (For å gjøre litt ekstra ut av kan du forme en gulrot i marsipan og farge den, se bilde her! http://kristinsmiddagstips.blogspot.com/2011/09/verdens-beste-gulrotkake.html ) Sett stekeovnen på 160 grader. Pisk sammen egg og sukker til en tykk, hvit og luftig eggedosis. Tilsett oljen. Bland sammen mel med de øvrige tørre ingrediensene i en bolle og pisk alt inn i eggedosisen. Deretter vender du inn revet gulrot. Fordel røren i en bakepapitkledt form og stek kaken på nederste rille i 35-40 minutter. Sjekk at kaken er gjennomstekt ved å stikke en bakepinne e.l i den, dersom pinnen kommer ut ''tørr'' er kaken ferdig. Ta kaken ut og avkjøl på rist til den er romtemperert. Pisk sammen alle ingrediensene til frostingen til den er hvit og luftig. Fordel frostingen jevnt ut over kaken.
2,5barn+1engel Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Iskake med Smash.. herlig liten sak. Bunn: 3 egg 1 dl sukker 100g mandler, malte 100g salte peanøtter, malte 100 g salte peanøtter, hele Fyll: 2 l vaniljeis 1 boks Nugatti Air ½ liten pose Smash, se godterihyllen Pynt: 1/2 liten pose Smash 1 liten kurv friske bringebær Nøttebunnen stekes ved 175 °C i 20-25 min i springform 26 cm i diameter på nederste rille. 1.Pisk egg og sukker. Ha i malte mandler og malte peanøtter. Vend inn hele peanøtter til slutt. Fylles i en godt smurt springform og stekes som angitt. Avkjøl bunnen på rist. 2. Vask og skyll formen, legg i kakebunnen igjen og sett den i fryseboksen. 3. Sett 2 liter vaniljeis på kjøkkenbenken i ca. 30 min. Ha iskremen i bollen til kjøkkenmaskinen. Tilsett en boks Nugatti Air, og rør det hele raskt sammen. Knus smachen i mindre biter og tilsett den i iskremen. Ta opp kakebunne fra fryseren og fordel iskremen oppå. Dunk formen litt i kjøkkenbenken, slik at isen blir liggende jevnt og fin i formen. Pakkes i plast og settes i fryseboksen. 4. Ta opp iskaken ca. 20 min før servering og sett den i kjøleskapet. Sett den på et fat og pynt med smash og friske bær.
har fått lita pia Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 sjokoladefoundant e nydelig med litt vaniljeis og jordbær til kjøp bare sånn 1,2,3 pakke på rema 1000, trenger bare tilsette egg og veska tar ca 15 min med steketiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå