Gå til innhold

Hjelp meg jenter...ang strømleverandør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har opplevd dette før?

Jeg og samboer har flytta fra hverandre.

Jeg får ikke tegnet strømabb fordi strømmen stod i hans navn før.

Og det skyldes penger der.

Jeg får ikke tak i han, og hva gjør jeg nå? Strømmen kan bli stengt når som helst, og jeg har ikke så mye penger før om ti dager....

Har ringt å prøvd å gjøre avtale, men de kunne ikke hjelpe.Inkasso firma har visst purringene, og de vil ikke prate med meg om saken.

Hjelp:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menijøsseallverda......strømregningen skal da følge abonenten og ikke huset???? Og inngå en avtale m de er bare å glemme, står så fint at skulle man få problemer, så kan man ta kontakt for å finne en løsning.....eh...ikke akkurat nei, ikke mye hjelp å få nei :(

Skrevet

Jeg har ordnet meg de pengene som trengs til den regninga- jeg var jo så dum at jeg svarte ærlig når dama hos strømselskapet spurte om jeg kjente han som hadde bodd der før...Jeg sa at vi hadde vært samboere, som sant er....

Men nei da, jeg får ikke noe abb i mitt navn før det i hans navn er betalt.

Nå får jeg betalt regningen på mandag men strømmen stenger de nok mest sannsynlig i dag eller i la helga, sa damen.

Har prøvd å nå frem hos kredittselskapet,men det nytter ikke. Sliten jeg nå...

Skrevet

Tviler på at de faktisk stenger strømmen i dag eller i helgen når du har vært i kontakt med dem og kan betale på mandag. Det skal ekstremt mye til at de faktisk stenger strømmen hos en barnefammilie. Hvis du er redd for det så forsøk å få lånt penger av noen til over helgen.

Uansett klarer du deg fint noen dager uten strøm. Det er ikke veldig kaldt og selv om det er kjedelig tåler man tre dager med stearinlys og mye klær.

Skrevet

Hvorfor får du ikke betalt før mandag hvis du har pengene?

Skrevet

Når du bor der og har vært samboer med mannen er jo du også ansvarlig for at strømregninga betales selv om abbonnementet står i hans navn! Om det er så at han har fått penger av deg for å betale din del av strømregninga og han har brukt pengene til andre ting er det en sak mellom deg og han og ingenting strømselskapet har med å gjøre...

Betal regninga og ta det med eks samboeren etterpå.. Tror neppe de stenger strømmen i helga, men OM de gjør det så går det nok helt fint.. Er ikke så kaldt enda og du klarer deg fint med brødmat og stearinlys en dag eller to..

Skrevet

Fordi pengene er kommet inn på konto nå, og fristen i min bank for betaling gikk ut før jeg fikk de inn. Derfor ligger regninga nå til betaling, men den blir ikke trukket før mandag morgen kl 7 - da får mottaker pengene rimelig raskt etter det....men altså ikke i dag....

Skrevet

Jada det er en sak mellom han og meg. Syns bare det er rart at jeg ikke kunne få tegne et abb i mitt navn, men okei da er det vel sånn det fungerer.

hi

Skrevet

Kan ikke skjønne at de skal ha lov å stenge strømmen i helger.....

Skrevet

Da tar du en utskrift fra nettbanken som viser at du har lakt pengene inn til betaling og en som viser at du har penger på konto. Selv om det er mulig å endre dette i ettertid burde det holde til å gi deg en virkedags utsettelse.

Jeg kan uansett ikke tenke meg at de betaler folk helligdagstillegg for å dra rundt og stenge av strømmen hos folk. At de kan gjøre det er en ting, at de faktisk gjør det er noe annet.

Skrevet

Hvis du drar i banken får du gjort overføringen på dagen selv om det er etter nettbankens frist.

Skrevet

Banken min har ikke avd med betjening i byen jeg bor i, så jeg hadde uansett ikke rukket det før stengetid. Jeg var ikke klar over problemet før i dag, har overført penger til han for betaling av felles regninger, og det har aldri før vært noe problem.

Det med han og meg er jo en helt egen sak.

problemet nå er om de dukker opp for å stenge strømmen min i helga....

Huff håper de ikke gjør det, på mandag er alt ute av verden- hadde vært greit å slippe stengegebyret på flere tusen også!

Har lest litt på nettet å ser jo at folk har fått stengt strømmen uten at de engang ringer kunden, eller ringer på. Håper jo i det minste de gjør det så jeg kan prøve å smiske til meg at de drøyer til mandag....

Huff jaja, aldri vært borti dette før jeg, men det ordner seg vel håper jeg.

Får bare krysse det jeg har for at de ikke dukker opp her i helga.

Takk for svar til alle.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...