Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 som har au-pair til ungene sine? Hvordan det å slenge ungene til andre og samtidig ikke gidde å jobbe, kan være noe å trakte etter?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 ser bare at mange hyller Trude, uten å være klar over at hun setter ungene sine vekk til andre OG er hjemme. Samtidig som hun skriver om at de som ikke har råd til å være hjemme og må ha ungene i barnehagen, ikke burde ha fått barn. Og forskjell på au-pair og barnehage er? Bortsett fra at andre faktisk bidrar til fellesskapet?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har aldri blitt sett opp til, selv om jeg har vært hjemmeværende mor veldig lenge!! Men er det trude du tenker på, så må jeg si at jeg syns det er godt at det kommer en motvekt til det overlikestillede samfunn som vi er i ferd med å skape.....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Er det ikke sunnere for barna å omgås andre barn da? Er jo viktig å sosialiseres...er jo ikke så mye å gjøre for barna hjemme, mens alle vennene i nabolaget er i barnehagen. Jeg VIL ha barn i barnehage for barnas beste!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 ja for er de ikke i vanlig barnehage som omgås de ikke andre barn nemlig...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Barn trenger vel strengt tatt ikke å sosialiseres i den grad en fulltids barnehageplass gir i en alder av 1 år....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Barn trenger vel strengt tatt ikke å sosialiseres i den grad en fulltids barnehageplass vil gi i en alder av 1 år....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Tror ikke det er så mange som ser opp til folk på grunn av det, men noen ganger kan man se opp til dem for det de har gjort for å få god råd slik at de har denne muligheten. Ellers er jeg litt misunnlig på dem noen ganger. Det høres ganske deilig ut. Jeg ser ikke noen grun til at man skulle være noen dårlig mor selv om man får hjelp i huset.
hoffalompen Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Vi har fire barn, to på fulltid og to på femti prosent, og vi venter nå barn nummer fem i januar. Jeg er hjemmeværende, har vært det i snart tre år. De tre eldste går på skolen, vesla på to er hjemme med meg enn så lenge, for i desember begynner hun i barnehage. Ikke fordi hun ikke kan være hjemme, men jeg tror oppriktig talt at når januar kommer med et nytt barn, så er hun bedre tjent med å være sammen med andre barn som hun kan leke med, enn å være hjemme med en sliten mor som omtrent vier all oppmerksomhet til amming osv. Hun er ekstremt aktiv, og er veldig glad i å være ute. Det kan da umulig være feil å gi henne et tilbud om samvær med andre barn selv om jeg er hjemme???? Tror man må se litt på helheten i hver enkelt families hverdag...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Mange som har misforstått meg her. Jeg mener ikke hjemmeværende mødre generelt, men de som benytter seg av au-pair (les: barnevakt) selv om de går hjemme 100%. Det kan ikke være for annet enn at de vil ha "fri" fra barna når de selv er hjemmeværende. Da kan de ikke kalle seg for perfekte mødre som prioriterer barna framfor alt annet, og kritisere andre!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 De blir heller sett ned på er min erfaring. Synes det er et tilbakesteg for likestillingen helt klart det hun Trudedama gir uttrykk for (har bare hørt rykter). Personlig er jeg hjemmeværende nå, dvs har ett år ulønnet permisjon, ungene er i barnehagen, korte dager og hjemme innimellom. Jeg er nesten flau over dette. Men saken er at jeg hater jobben min og sliter med sosial angst bl.a. Dessuten har jeg en god slump med penger i banken og lever på ingen måte på min mann, tvert i mot.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 11:40 her. Angående det å ha au-pair mens man selv er hjemme forstår jeg egentlig godt. Har man flere barn og ingen går i barnehage så er det jammen nok å gjøre. Har man råd til det og det passer en så hvorfor ikke. En au-pair er nå ikke på jobb 24/7 heller.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Går litt begge veier, kan forstå at enkelte trenger den avlastningen selv om de er hjemmeværende dersom man er sliten e.l, men om det er bare for å få barnefri kan jeg ikke forstå det, tror det er helt individuelt og forskjellige behov i hver famile, men er jo veldig bra at vi har muligheten til å velge i dette landet da...barnehage, aupair, dagmamma osv.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 Men velger man au-pair KUN for barnepass da? Man skal jo fatisk ha en ungdom boende hjemme hos seg? Kanskje noen synes det er spennende og ikke gjør det kun for barnepass, om dere skjønner...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #16 Skrevet 28. oktober 2011 Hun har nå oppnådd mer her i livet enn andre idoler folk ser opp til. Ikke dårlig å gå fra en mange millionær til en annen? Dessuten har hun jo også en eksamen. En av favorittene her inne er en blogger med en middelmådig mann, som kun har oppnådd size 0. Så står da litt mer respekt av den første? Eller?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 Haha, seriøst 11:57 - mener du at man har oppnådd mye i livet fordi man har fått en RIK MANN?? Man har fått til noe i livet hvis man har bygget karriere, klart seg på egen hånd, fått veloppdragne, skoleglade og engasjerte barn osv, IKKE FORDI MAN KUN HAR PULT PÅ RIKINGER!! Jeg har vært alene nesten hele veien med barna. Tatt 2 eksamener samtidig som jeg fikk disse barna, har fått meg jobb, steget i lønn, kjøpt bil, leilighet, mine unger er godt likt i nabolaget og på skolen. Jeg har klart det på egenhånd, uten hjelp fra familie, venner eller mann. Jeg har tjent mine egne penger, bygget opp min egen fremtid UTEN å måtte ty til andre sine midler.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes uansett at man skal feie for sin egen dør. Ingen vet helt hvordan andres familiesituasjon er, alt er ikke svart-hvitt. Har stor respekt for Trude, hun har tatt sine valg ut fra det hun har mulighet til. Hun har oppnådd mye på egenhånd og virker som en veldig god mor. At hun har au-pair mens hun er hjemme synes jeg vi andre kan la være å mene noe om, hvem har egentlig rett til å kritisere andre så lenge det man gjør er bra for barna? Kanskje hun er en mye mer tilstedeværende mor for sine barn, siden hun er så heldig som har muligheten til å la en annen ta seg av husarbeidet? Dessuten er det viktig å huske at livet har ulike faser. Noen faser jobber man kanskje ræva av seg, for å ha mulighet til å roe ned senere. Skal man ikke respektere de som gjør det? Synes det er så vanvittig mye kritikk mot andres valg, la nå folk gjøre det som passer sin familie best, og slutt å kritisere andre!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #19 Skrevet 28. oktober 2011 12:19 - det er HUN som kritiserer og bombastisk hevder at hvis man ikke har råd og tid til å være flere år hjemme med barna, burde man ikke ha fått barn! Ikke noe galt i seg selv at hun har au-pair eller er hjemme med ungene, men slutt å skryt så jævlig av det og si at alle andre som ikke er som henne, ikke burde vært foreldre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå