Gå til innhold

Jeg tror jeg begynner og blir rar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemmer ordene og husker liksom ikke hva de heter... Føler at jeg begynner å bli senil, men er bare rundt 30 år.

Har liksom glemt hvordan man skal formulere seg o.l.

Lurer på om jeg skal begynne på tale kurs eller noe for voksne... Ordene bare snurrer seg sammen og vil liksom ikke ut av munnen min.

Flere som har det samme som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du nettopp blitt mamme? Eller er du gravid? Ammer du?

Jeg er slik når jeg er gravid og i hele ammeperioden, men verst de første 4 mnd etter fødsel.

Har 3 barn så har opplevd en del surrete perioder.

Skrevet

Nei, tror ikke det er noe av de.

Siste fødsel var for ca. 6 år siden og jeg er ikke gravid.

Har 2 barn, men er mye sammen med de. Kanskje jeg har begynt å utvikle meg "barnespråk"?

Hilsen HI

Skrevet

Da kan det være greit å oppsøke lege.

Skrevet

Det er faktisk viktig å holde språket vedlike selv om man er hjemme med barn (og mann) Man utvikkler stammespråk og skjønner hverandre utmerket. Så mitt råd er å snakk snakk hør på radio. bruk språket og les masse aviser og bøker.

Skrevet

Jeg hadde det sånn som deg i en periode hvor jeg var ganske stressa; studerte og jobba fulltid og masse annet samtidig. Det ga seg etterhvert, og jeg er ganske sikker på at det var stressrelatert. Men det var absolutt skummelt, jeg glemte ting jeg hadde sagt og gjort... Drøftet det litt med en kollega som er lege, og han ba meg ikke bekymre meg. Det hjalp også litt! :)

Skrevet

Tror begge har rett. Er litt stresset om dagen....det har blitt mye jobb og barn i det siste. Så det kan mulig være stress og for mye "barnespråk" i min hverdag.

Har barnefri i helgen, så jeg får vel setter meg ned å lese en bok eller gjør et eller annet hjernetrim...

Kanskje det hjelper da?

Hilsen HI

Skrevet

Bynner å bli rar jeg også. Sliter med å finne ordene, av og til husker jeg de bare på engelsk. Jeg har bestandig vært en person som liker å lære nye ord, å bruke de. Men nå glemmer jeg de enkleste.... Jeg sliter mye med korttidsminnet også, mannen kan sitte å fortelle meg noe, 5 minutetr når han spør om det han pratet om så husker jeg overhode ikke noe av det han sa. Jeg får skylde på at jeg jobber mye, tenker en del på økonomi og er veldig sliten om dagene. Noen annen forklaring klarer jeg ikke å komme på. Vil liksom ikke sette det i forbindelse med noen sykdom... Håper det bedrer seg for deg, og meg. Klem

Skrevet

Det kan være stressrelatert ja.

Skrevet

Å bli ikke og bli. Alltid -å foran verb. Verb er noe du gjør. Sånn - da har jeg hjulpet litt.

Skrevet

Løs kryssord :-)

Det holder hjernen i gang :-D

Skrevet

Jeg er også rar da. Har det sånn som deg, at jeg plutselig kan glemme navn, som jeg har nevnt for noen få minutter siden:-/ Og at jeg kan "falle ut" midt under en diskusjon, fordi det liksom stokker seg undervies. Plutselig føler jeg at jeg ikke helt husker hva jeg har begynt å prate om......Det er kjipt.....

Og så kan jeg finne på å spørre om ting flere ganger, fordi jeg ikke husker at jeg har spurt om det samme før.

Har også kjent på den engstelige følelsen rundt dette. Men tror også det kan være litt stressrelatert ja. Man har veldig mange tanker i hodet på en gang, så det stokker seg litt av og til?

Skrevet

Er du stressa i hverdagen for tiden? Er det noe som påvirker tankene dine?

Det høres litt ut som at hjernen din er opptatt med andre ting mens enkle ord blir nedprioritert.

Hadde noe lignende da jeg var psykisk nedbrutt etter en ma tidligere i høst. Jeg klarte ikke snakke med noen, jeg begynte en setning og så avsluttet jeg med noe helt annet, totalt på bærtur. Glemte hva jeg svarte på, glemte hva folk sa og var helt vekke i flere uker. Hjernen min var opptatt og måtte bare få tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...