Gå til innhold

Trude Mostue er IKKE millionær.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks-samboeren hennes, far til hennes 3 eldste er stinn av gryn. Dagens samboer, pappa til yngste, har også en del kroner.

Trude er IKKE stinn av gryn, hun har bare vært "heldig" med valg av menn om man kan se på det sånn selv om jeg aldri ville valgt siste mannen hun har fått seg. Man blir hverken millionær på å være veterinær i Norge eller ha egen klinikk. Klinikken hennes er nær konkurs også (inside information). Hun tjener så og si ikke noe på tv-serien hun hadde her i norge på TV2, den i England var også lite innteksgivende. Hun har KUN mislykkete bokprosjekter!!

Jeg kjenner til henne via felles venner. Før hun møtte siste mannen sin hadde hun faktsik ikke spesielt god råd. Hadde ikke råd til å komme seg inn på boligmarkedet, leide et bitte lite hus like ved der jeg bor. Kunne fortalt masse jeg vet, men vil ikke det.... Så hun er bare stor i kjeften nå som hun har mann med penger.... Bare vent til det forholdet går over.. Hun er kjempe hyggelig, men verdens mest naive person...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

inntekt på 208 914 og formue på 0, i følge skattelistene

Skrevet

Om du sikter til den diskusjonen vi hadde for en uke tilbake så var det ikke det at HUN hadde mye penger som var greia. Det folk var irritert på var det hun har uttrykt ang barn og det at om "om man ikke kan prioritere å være hjemme mer enn et år så bør man revurdere det å få barn"

Tror du har misforstått hele greia HI. Du er ikke særlig grei som henger henne ut slik da "bare vent til forholdet går over" Hva er det for en ting å si?? Tulling.

Skrevet

Tusen takk for at du delte dette. Jeg legger stor vekt på hva du vet, sånn via via. Og hvem her bryr seg om hun har penger eller ikke? Ja, jeg vet, disse som leser blogger, og henger ut bloggeren her etterpå, de liker nok disse opplysningene du kommer med, men vil du virkelig være som de. Er ikke det litt stusselig?

Skrevet

Jeg vil tro HI deler dette fordi det i den andre tråden blir skrevet at hun er millionær, noe hun da tydeligvis ikke er.

Skrevet

Om samboeren min hadde vært mange millionær så hadde jeg også vært rik. Familie økonomien henger gjerne sammen.

Skrevet

Ja, det var helt sikkert bare derfor:)

Skrevet

Altså, i går var det tråd om utenlandske kvinner som kommer hit og blir til "fast hore hjemme" hos en mann, siden de vil ha velstand og penger. Samtidig som de fleste av dem kommer kjapt ut i jobb, betaler skatt osv. Det var ikke greit, verken for menn eller disse damene.

Men norske husmødre som lever på mannen fordi de ikke har oppnådd suksess med sine egne forretninger, ser man opp til. De uttaler seg i media om ting de overhode ikke vet noe om (ja, hun har hatt en KORT periode der hun bodde alene og hadde lite penger, men det var en kort periode mellom to forhold med svært velstående menn).

Forresten, bitene faller på plass når HI skriver at hun har mislyktes i sine prosjekter - det er ikke lønnsomt for henne å jobbe, og DERFOR hun er hjemme. Ikke fordi hun hele livet har drømt om å være husmor, og fordi hun er supermor.

Skrevet

Jeg er hjemmeværende, men det har ingenting med at jeg ikke har oppnådd suksess med egne forretninger. Det har seg sånn at jeg nettopp har det.....og da kan jeg ta meg den friheten. Men kan da selfølgelig skjønne at alle ikke er like priviligerte som meg.

Dessuten: var ikke Trude vetrenær i Australia? For der er det nokså vanlig å være hjemme med barna, det er en del av kulturen.

Og jeg tror faktisk (nesten) ingen ville latt sin et åring vært i barnehage om de ikke måtte (av en eller annen grunn).

Men nok om det, jeg synes fokuset er helt feil, for det er FLERE spørsmål som rett og slett ikke blir besvart. Sånn som hva om far ikke kan ta ut mer enn 4 uker (slik som han i debatten) hva skjer med barnet da? For jeg tenker faktisk ikke så mye på de rettighetene som mor og far har, jeg tanker mer på de rettighetene som BARNET har. Vil han miste de resterende 8ukene? For det går faktisk MEST utover barnet.

Og hva med om far er selvstendig næringsdrivende? Da har han jo ikke rett til opptjent permisjon, vil da moren kunne overta dette? Og om ikke, så er det igjen BARNET som taper på det!

Jeg ser flere av dere i disse dabattene (når det er snakk om fedrekvoten) sier det er en velferdsGODE ikke et krav å få de ukene. Så kan ikke far ta de så da får man bare miste ukene for de er bare en gode på toppen av det vi har i dette fantastiske landet. I mine øyne er dere som mener det like blåøyde og naive som Trude. For dere lever så A4 liv at dere ikke klarer å se utenfor boksen dere lever i. Det er BARNET som til syvende og sist taper på tredelingen om far ikke har anledning til å ta ut permisjonen, IKKE glem det!

Skrevet

Man kan ihvertfall ikke kalle seg for god mor, når man må ha AU-PAIR og samtidig være hjemmeværende. Da er man egoistisk og dyrker egne behov. Hvorfor er det bedre enn å barnet i barnehagen så man kan få ræva i gir og også bidra litt til samfunnet? patetisk...

Skrevet

Man har rett til permisjon med foreldrepenger selv om man er selvstendig næringsdrivende og mor har ikke rett til å ta over pappapermen selv om far er selvstendig næringsdrivende.

Skrevet

Jeg tror faktisk barnet har det bedre av å gå hjemme selv om de har au-pair men er enig i at det er patetisk å mene noe annet. Et lite barn trenger noen få faste omsorgspersoner og ofte vil ikke en barnehage (pga utskiftinger og sykdom) gi et lite barn den tryggheten det trenger.

Skrevet

Men du, hvorfor TRENGER man au-pair hvis man velger å være hjemme nettopp for å ta seg av barna? Barnet får jo kvalitetstid med au-pair, og ikke mor?

Skrevet

Det er vel i grunnen ikke temaet. Greit nok det med kvalitetstid med mor/far men jeg tenker mer på barnets behov for trygghet og omsorg. Og et barn har en langt mer bedagelig hverdag hjemme sammen med mor, far eller au-pair om så. Det handler om at barnet trenger få folk å forholde seg og knytte bånd til. I en barnehage vil små barn oppleve stress, det er ikke bra for motorisk eller mental eller utvikling.

I tillegg så vil nok en hjemmeværende mor alltid være mer tilstede for bartnet enn en arbeidende mor. Men nå har jeg ikke au-pair da, men kan ikke se på det som noe saklig grunn til å henge ut noen heller...

Skrevet

Høres ut som mange er ganske misunnelige på Trude Mostue, som har muligheten til å ha avlastning samtidig som hun er hjemme.

Hva vet vel vi om hennes liv og hvilken rett har vi til å henge henne ut? Hun kan være masse sammen med den lille jenta si, ha kvalitetstid og gi henne trygghet, mens f.eks. husarbeidet blir overlatt til au-pairen. Samtidig får Trude mulighet til å følge opp de andre tre barna, og ta vare på seg selv for å være en bedre mamma. Hun har råd til det, så hva er galt med det?

Blir sååå forbannet over denne janteloven, misunnelsen og ugjennomtenkte kritikken som herjer på nettet, hvor blir det av samholdet, støtten og oppbackingen vi skulle ha for hverandre i dette landet?

Skrevet

Det er ikke noe galt i det. Men når hun får alt servert på sølvfat, og går ut i media og sier at fattige familie der begge MÅ jobbe, ikke burde hatt barn, så er det en skrue løs etter min mening ihvertfall. Hvis hun lærer sånne holdninger bort til barna sine, er hun ikke noe "bedre mamma". Hun skaper fordomsfulle og bortskjemte unger, som får det tøft når virkeligheten biter dem i rumpa i voksen alder.

Skrevet

VELDIG godt skrevet, 12.34. Helt enig.

Når det er sagt, hadde vi hatt stort nok hus så skulle jeg veldig gjerne hatt au-pair selv til å hjelpe til med husarbeid og noe praktisk rundt barna mine. Så kunne jeg kost masse med barna mine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...