Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Vet du ca når hodet festet seg? Eller festet det seg ikke i det hele tatt? Hva er det egentlig som gjør at hodet ikke alltid fester seg med flergangsfødende? Mini har ligget i hodeleie siden uke 28, og jordmoren sa på kontroll i uke 32 at han ligger med hodet godt ned i bekkenet, men det var ikke festet. Jeg lurer igrunn på om jeg kan regne med at det kommer til å feste seg, eller ikke. Håper det gjør det, sånn at bekkenet blir litt mer stabilt. Merket dere på noe vis at hodet hadde festet seg? Seks år siden sist, så jeg husker ikke.
Skrømti Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Med nr 1 vet jeg ikke, men med både nr to og nå med nr tre så har ikke hodet festa seg. Vel, nå kan det enda feste seg i dette svangerskapet, har forstsatt 12 dager til termin. Vet at det er vanlig at det ikke fester seg med nr to , tre osv, men vet ikke hvorfor... Jeg for min del har også fått beskjed om at det ligger godt nede i bekkenet, så det skal ikke være noe fare for at navlesnora kommer fram/ i klem om vannet går.
Mamma til tre gutter Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 hode fester seg skjeldent med nr 2 og tre, men babyen kommer godt ned i bekkenet og blir der fordi om, men fester seg så og si aldri blei eg fortalt av jordmor i mitt 2 svangerskap.. og det med navlesnor osv så lenge babyen er godt nede i bekketn er ikkje dette noe fare..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå