Gå til innhold

Kan en influensa utsette en fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at man ikke føder om kroppen ikke er klar for det? Har begynt på den berømte influensaen, og er 40+0 i dag. Ser for meg at jeg må forberede meg på overtid så det holder om jeg får ordentlig influensa nå....

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, influensaen kan utsette en fødsel til en viss grad... Kroppen er flink til å ta vare på seg selv, selv om kanskje det ikke føles bra å få "utsatt" en fødsel. Men den kan ikke utsette fødsler i det uendelige. Ta kontakt med din lege/svangerskapsomsorg/jordmor og snakk med den ang din foreliggende fødsel og influensasymptomer. Influensaen varer stort sett i ca en uke, så da vil du være uke 41+0 og det er ikke unormalt lenge over termindatoen, og godt og vel innenfor terminen som regnes 14 dager før og etter UL termin.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Før fødselen hadde jeg først influensa (influensa, ikke forkjølelse!), som så utviklet seg til lungebetennelse som jeg fikk antibiotika mot. Hadde feber den dagen jeg fødte (en dag over termin), men hosten hadde heldigvis gitt seg.

Skrevet

Jeg leste en plass at kroppen ofte venter litt om man blir syk rett før fødsel. Får vel bare vente å se hva som skjer. Formen er nedadgående, så håper ikke det blir fødsel i dag.

HI.

Skrevet

Jeg fikk influensa og lungebetennelse på slutten av mitt svangerkap, høy feber og vannvittig hoste. Ble lagt inn fordi jeg ble dehydrert, var helt kaputt og klarte ikke drikke nok.

Hos meg gikk vannet midt i en hostekule, og dette var to uker før termin, så kroppen min ventet ikke med fødsel til jeg var bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...