Gå til innhold

Noen som har brennhete tips til sushi for en nybegynner?

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Jeg har spist sushi i flere år, men ført nå har jeg begynt å virkelig elske det. Jeg lager makiruller med sesamfrø (ristet), salma, vårløk og avocado. Lager også tempura maki med scampi og ellers det samme som i salma-makien.

Og så lager jeg nigiri med ulike fiskeslag.

Ved siden av har jeg soyasaus, wasabi og ingefær. Har også prøvd sweet chili og chili majones, men dette har ikke helt falt i smak.

Jeg er alltid sånn at jeg hele tiden utvikler kvaliteten på det jeg lager. Regner derfor med at sushien min vil være enda bedre om en stund når jeg får nye idèer og mer trening. Ønsker å komme dit raskest mulig og ber derfor om tips til hvordan jeg kan viderutvikle sushien:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt å komme med råd, men du er da en virkelig avansert sushikokk i forhold til meg. Her er det visst jeg som kan trekke lærdom..

Er misunnelig og en smule sulten ved tanken på nigiri med salma, min absolutte favoritt...

Gjest overlord
Skrevet

Syns ikke forslag om å kjøpe ferdig kvalifiserer for et brennhett tips..

Min favoritt er makiruller, men syns det kan bli litt mye ris.

Skrevet

Du må nesten be meg på noen sushimåltider slik at jeg kan vurdere hva slags råd jeg kan gi deg.

Hva er adressen? ;)

Skrevet

Nam!

For ikke å snakke om lsksesashimi!

Snakkwt men en som hardnakket mente st sei var supert å bruke til sushi, har ikke fått testa enda. Den bør nok helst være selvfisket, tror ikke det er sushikvalitet over behandlingen av sei på det jevne. Det er liksom stebarnet blant fiskene. Ganske allright, men ingens favoritt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...