Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har etter besteforeldre, odeforeldre og tippoldefaren min. Ser ut til at det er vanlig noen steder og uvanlig andre steder?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Har etter farmor og farfar, farmor gikk med begge ringene på fingeren etter at hun ble enke (skikkelige mannfolknever på den dama). Mormor har sin og morfars ring liggende i smykkeskrinet. Oldeforeldre aner jeg ingen ting om, men nå har de utallige etterkommere og det kan hende noen andre har ringene. Eller så kan det godt være de ble begravet med ringen på, det var lov før i tiden...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Har arvet mye, men har faktisk aldri tenkt over gifteringene etter forfedrene. Jeg har to sølvskjeer som ble gitt som bryllupsgave omkring 1910, og en gammel ring med ei plate oppå der det er inngravert "Erindring".
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Wow.. kjenner du historien bak den ringen? ELsker sånne ting.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Akkurat den ringen kjenner jeg ikke historien til, men den ser ganske gammel ut. Syns det er nesten litt komisk at det står Erind-ring på en ring.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har mormors og morfars og farmors:) Mormors ring er litt søt. Hun klarte å miste sin engang på 50 tallet. Morfar dro da til byen og kjøpte henne en "ny" en. På den nyinnkjøpte ringen var det inngravert "Din Dag". Morfar het Gustav;)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 haha! Lurer på om den opprinnelige eier tenkte på det.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Har mormors og oldemors. Mormor gikk med begge til hun døde nå for et par måneder siden:( Mamma ville ikke ha de, så jeg fikk de <3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #11 Skrevet 27. oktober 2011 Hm... det kan endatil være at dette er en av familiens gifteringer, uten at jeg har fått det med meg. Får spørre en av de siste som er gamle nok til å vite.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #12 Skrevet 27. oktober 2011 Sønnen min har min bestefars ring, som eneste "gutteoldebarn" ville bestemor at han skulle ha den... <3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #13 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har etter et sett oldeforeldre. De hadde en vakker kjærlighetshistorie og ringene er støpt sammen til en nål jeg er veldig glad i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå