Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Er strendene der hvite eller brune? Er det fint der? OG det VIKTIGSTE, er det billig med mat der? Tenker å reise dit i Juli, men er avhebgig at vi (meg og min mann) ikke trenger å bruke en formye på mat osv der nede da billettene er dyre nok;-( Noen plass/Hotel dere anbefaler spesielt? Vil ha MANGE svar så tusen takk til deg som tar deg tid til å svare meg :) Glemte å si vi skal ha med en baby på ca 6 månder:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 ups, ny pc så litt skrivefeil:( Mente at vi ikke måtte bruke en formue på mat, transport osv.. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Stranda var turkis, og hotellet vi lå på heter www.phuketpalace.no/com husker ikke helt. Billig med mat der ja, men i juli er det jo regnsesong, det er best å reise nå, i slutten av november. For da har klammheten lettet og det er ikke for varmt der.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Takk, skal sjekke det ut Turkise strender.. ååååh:))) Vi har dessverre bare mulighet til å reise i Juli:( men det er vel folk som reiser i Juli også? HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Strendene er idylliske og hvite. Vi var på Kata i Phuket og da Kata Beach og det er den vakreste stranden jeg har vært på, hvit ren sand - den er glovarm da så kan lønne seg med sko, men du blir vant til det etterhvert. Maten er kjempebillig, særlig Thai-maten. 3 retters middag til 18 kroner om du velger thai og en biff koster ikke mer enn 25 kroner det heller. God mat og fantastiske mennesker. Prut. De forventer det, de står med kalkulatorer for at du ska gi din pris (ikke på restaurantene altså, men butikkene) da er det viktig at du går langt under det du egentlig vil betale og så pruter dere oppover. Thaiene ser sport i dette - de ler og spiller teatralske. Hus at om du betaler 300 bath for en kjole får thaiene samme kjole til 5 bath. 100 bath er ca 18 kroner. Jeg rundet opp til 20 kroner for å alltid ha en viss oversikt over hva jeg betalte. De er flinke til å lure turister, særlig de som er bleke - da de gjerne ikke kjenner til prutekulturen. De prøvde å lure meg til å betale 600 kroner for et putetrekk en av de første dagene ) Så hørte jeg den andre selgeren i samme butikk selge det putetrekket til 60 kroner til en annen kunde. ALT er billig der, derfor er det verdt den dyre turen. Maten er ekstremt billig. Vi bodde på Kata Garden Resort. Vi hadde en bungalow. Fantastisk service og herlig å våkne der om morgenen. Sette seg ut på terassen og smile til jentene som går rundt med nye håndduker og rydder. Når vi spiste frokost ryddet de rommet. Alltid vann og brus i kjøleskapet - det var heller ikke dyrt, men rett over gata er det en 7/11 så der kan du handle inn enda billigere vann og brus. Morsomme mennesker som jobbet i resepsjonen og - nei - vi skal tilbake og det blir dit. Selvfølgelig aircondition på rommet. Husk å ikke ha aircondition på for kaldt det er så varmt der nede at dere blir syke om dere sover i "iskaldt" rom, sett aircondition på 21 grader - minimum, ikke 17 som vi gjorde første natta ;P
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 TAKK for svar!!) så billig med mat!!? haha, 25 kr for en biff... (sjokka) betalte jo ca 150 kr for en biff middag i tyrkia i fjor..da trenger det ikke bli så dyrt allikevel:) Nermer meg mer og mer til å trykke på bestillingsknappen ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Så billig er det Biffkjøtt kommer fra Australia og det er utrolig mange svensker der som driver restauranter. De steker også alt veldig godt. Særlig thaimaten som jo blir woket ofte. Greit å be om å få det "ekstra very well done" (som de sier det der nede) likevel Vi ble ikke syke av maten og vi var der tre uker. Fra bungalowene der vi bodde var det ca 10 min å gå til stranda. Rett over gaten, ved 7/11 var det også en skredder. James heter han - samboer betalte 1200 kroner for en skreddersydd dress med bukse, vest, jakke, tre skreddersydde skjorter og et slips. Jeg fikk en kopi av en Versace-kjole i thai-silke til 700 kroner, skreddersydd. Så benytt muligheten til å få sydd dere slike ting der nede også.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 har nå trååålt nettet og funnet en billig pakke:))) må bare ringe å bestille babyseng på flyet så baby (les mor) får en fin flytur;) det er vel lov å ta med babymat på glass til henne for 14 dager?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Joda lov og ta med barnemat på glass så lenge du ikke har tenkt og ha alle i håndbagasjen! Bare pakk det godt inn! Ville heller ikke reist til Thailand i juli pga regntiden, men dere om det! Kjenner noen som var der i 4 uker i sommer, det regnet i 3 uker hver eneste dag, ingen folk på stranda var det heller i den perioden! Går nok lei av shopping hver eneste dag om det regner!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 var de i phuket eller andre deler av thailand? kjipt med mye regn, men har reist til tropiske land før i regntiden og da regnet det kun om natten....hm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå