Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 IKM. Ikke kommende mens. Spør du meg kvalifiserer dette til prisen for tidenes teiteste uttrykk. Men så kommer den da, trofast som alltid. Og dermed var den ikke ikke kommende allikevel. Graviditetstest x antall dager før IKM. Hvorfor i svarte skal vi omtale den som ikke kommende når vi ikke har den minste peil på om den kommer eller ikke? Hvor kom det uttrykket fra? Hvem fant det på? Hva med å bytte ut med FUM - forhåpentligvis uteblivende mens?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Det er det jeg også stusser på.... !!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Ja, det noe skikkelig tull! Aner ikke hvem som fant det opp, men det har vært her inne i årevis. Håper at det blir avlivet snart, det er et skikkelig, skikkelig dårlig begrep!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Gjerne for meg, får den samme følelsen som jeg får ved skikkelig pinlige scener i situasjonskomedier når jeg ser det.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Og når det gjelder hva en bør kalle det, så er vel det normale og kalle det "forventet mens". Da det er det det er... Jeg ville ikke byttet det teite uttrykket med en annen spesiell forkortning. Og i stedet for å kalle det ikm-liste, så kalle det for teste-liste... Hvis ikm-lister blir praktisert ennå da? 21:23
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Hahaha, helt enig med HI! Støtterstøtterstøtter! Sleng denne inn på bli gravid, noen. Jeg tør ikke..!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Syns alle forkortelser her inne burde avlives jeg. Er ikke alle som forstår SA MA KA BF MME MM .. Teit teit og atter teit. Her skal helst ALT forkortes ned. TLMMFLF = talent løse mennesker med for lite fritid. Godt eksempel på disse forum damene som ikke gjør annet enn å sitte her.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 stemmer for at alle som er på Bli gravid legger denne inn ikm=haha
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har alltid ment det var et sært og dumt uttrykk. Noen sier ikm for ikke kommet mens, andre for ikke kommende mens. Kan vi ikke bare si mens, for det er like lett det vel? Eksempel: Tok en graviditetstest tre dager før ikm. Kan heller bli: Tok en graviditetstest tre dager før mens.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 21.38: MA, SA, MME osv er jo helt normale forkortelser som brukes mange plasser og er logisk. IKM er jo bare noe som er blitt funnet opp på BIM og ingen kan ane hva egentlig betyr.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #11 Skrevet 27. oktober 2011 Eller bare kalle det "mens" Eller FM (forventet mens) syns også ikm er tåplig
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #12 Skrevet 27. oktober 2011 IKM Står for Inn kommende mens. Altså den dagen mens er forventet etter personens syklus. Det at du og en del andre tror det står for ikke kommende mens får dere selv stå for. Det er jo bare noen som har tullet med hva begrepet virkelig er.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #13 Skrevet 27. oktober 2011 Inn kommende du... jasså, så du mener dette er et anerkjent medisinsk begrep, funnet opp av en lege som ikke kan skrive innkommende i ett ord slik det skal? Nei du, det er akkurat like teit.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #14 Skrevet 27. oktober 2011 Forklar meg hvorfor begrepet blir mindre tåpelig av oppklaringen din...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #15 Skrevet 27. oktober 2011 Hæres spesielt ut. Da er det vel IM siden innkommende er et ord?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå