Gå til innhold

Sitter med dårlig feeling og samvittighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av de som mener at straff/konsekvenser skal stå i forhold til handling barna gjør. Altså har jeg ikke tidligere tatt fra de lørdagsgodt om de har vært frekke mot noen, gitt de time-out hvis de har sutret etc etc(og jeg rakker IKKE ned på dere som gjør det-hver sin smak osv).

Kveldene pleier å være koselige hos oss, jeg legger meg ned med de, vi snakker om dagen, synger og koser. Men denne kvelde skar alt seg, og de ligger nå og er triste/sinte/frustrerte/skuffet over mammaen sin.

De har VIRKELIG hatt dagen sin, -ertet, herjet, hylt og bært seg. Og jeg har gitt beskjed. FEM ganger ba jeg de roe seg, pappaen snakket til de en gang uten noe reaksjon, bare enda mer herjing.

Til slutt stormet jeg opp trappen, kommanderte eldste inn på eget rom(de pleier å ligge på samme rom) og sa KLART i fra at det hverken ble synging eller leggerutine som de pleier å få. Ga de en nattaklem, sa god natt, at jeg elsker de og forklarte at slik kom det itl å bli hver kveld de oppførte seg på denne måte. De er 7 og 9, så de vet at jeg også kan bli sliten (er høygravid).

Men nå sitter jeg altså her med dårlig samvittighet... Tips? Skal jeg be om unnskyldning? Gå opp til de i kveld? Snakke i morgen?

Har jo lært de at man aldri må gå til sengs som uvenner...men i dag rant det over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar som dette er grunnen til at jeg skriver her, man får høre det:)

nei, jeg tuller ikke, men forklar hvorfor du tror det? Fordi jeg HAR vært veldig streng og bør angre meg, eller fordi du mener at det ikke er noe å bry seg om?

Skrevet

Snakk med ungene i morgen. Forklar dem at når de ikke oppfører seg så renner det over for a mor og da blir ting litt leit. De er gamle nok til å skjønne såpass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...