Gå til innhold

Dette med Haloween..lurer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

folk feirer i helgen men hvilken dag er det man går å samler godteri ??altså at ungene går fra dør til dør? er det lørdag søndag eller mandag??

jeg blir forvirret hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les alle innlegg og alt på denne siden, så finner du det. I stedet for å legge ut enda ett innlegg...

Skrevet

Og isteden å svare på det man spør om så er du såå frekk og svarer at jeg skal leite? har faktisk ikke sett noe innlegg om dette i dag. har ikke sett gjennom alle heller...derfor spurte jeg. spydige deg

hi

Skrevet

Halloween er på mandag, men hvem sender barna rundt på en skoledag, eller lar de spise godter da? Jeg forventer at det dukker opp barn her på lørdag, eventuelt fredag eller søndag. Tar godt i mot dem uansett når de måtte komme. :)

Skrevet

Men hva er vanligst da? at man faktisk går mandag eller? trenger jo ikke gå flere timer på en mandag og klarer vel å spare godteri til lørdag?:)

Skrevet

Halloween er ALLTID den 31.oktober. Samme dato HVERT ÅR.

Skrevet

Ja jeg vet når halloween er men det jeg lurte på er når er vanligst å gå å spørre etter godteri ?

hi

Skrevet

Det vanlige er å gå den 31, Velger man en annen dag bør det avklares med dem man går til. Hvis ikke må ungene forvente å møte en del irriterte folk som ikke har godteri å gi ut.

Skrevet

Det er på mandag den 31. man skal gå tiggerundene.

Foreldre som sender ut barna sin fredag, lørdag, søndag eller tirsdag for den saks skyld vil virkelig ikke barna sine godt, da de kommer til å møte en haug sure fjes og få beskjed om at det er feil dag.

Skrevet

Går du nyttårsbukk på 17. mai?

Feirer du julaften i mars?

Har du sommerferie i februar?

Ikke?

Halloween er 31. Ergo går man 31. Men HVA er greia med å sende ungene ut for å be om godteri? Det er jo ren tigging! De gjør ikke en dritt for det, sånn som på nyttårsaften. Nei, for noe tull.

Skrevet

Like saklig spørsmål som "Ja jeg vet at nyttårsaften er 31. desember, men når er det vanligst å sende opp fyrverkeri?"

Hvis man feirer halloween, så gjør man det selvfølgelig på den riktige dagen. Man legger ikke feiringen til en helt annen dato, fordi ungene bare skal spise godteri på lørdag.

Skrevet

Det er ikke bare tigging, for i originalversjonen er det en liten trussel involvert. Barna skal egentlig si: "trick or treat?"

De gir altså huseieren valget mellom å gi dem snop, eller bli utsatt for et triks/pek.

Jeg syns heller vi kunne ha markert det som Allehelgensdag, som dagen heter på norsk. Det er vel mer at man minnes de døde.

Skrevet

Og du bare MÅTTE???du ano 21:35? hehe gidder ikke bry meg om det tåpelige utsagnet ditt...

jeg spurte og takk for svar dere som svarer ordentlig!!

hi

Skrevet

Du kan sende barna når det passer familien din best. Men om det blir en annen dag enn 31. oktober, må du forberede barna på at det vil være mange som ikke har godteri i hus, i og med at de ikke forventer tiggerunde.

En bør forresten ta en grundig prat med barna på forhånd om at det ikke er vanlig i alle familier å feire halloween, og at det derfor kan være at utelysene står på uten at de er forberedt på å gi ut godteri på 31 oktober likevel. Hvis barna forstår at de ikke kan drive knep mot folk som dem har kommet på uanmeldt besøk til med en fremmed tradisjon, kan man unngå mye ugreie i nabolaget.

Lykke til med feiring.

Skrevet

Du stiller dumme spørsmål og får dumme svar.

Skrevet

Dette er min menig rundt dette :) Jeg har fremdeles barn som er for lite til å gå rundt enda. Men jeg håper at det kommer barn på mandag da skal jeg kle ut frøkna og vi skal kose oss med å dele ut godteri!

Skrevet

Ja jeg er klar over "trick or treat" men det er jo enda verre enn bare tiggingen. Tvinge folk til å gi de noe, hvis ikke smeller de et egg i trynet på de eller lignende. Tragisk. Litt av en "skikk" å lære ungene.

Skrevet

Dumme svar? ser bare enkelte dumme svar . de fleste er ordentlige.så jeg stillte nok ikke sååå dumt spørsmål gjorde jeg vel??

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...