Novadona Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Mener jeg ikke spiste noe som helst de siste 17 timene, men fikk helt los på eplejuice den kvelden/natten jeg lå i fødsel. Burde vel ha noe mat i meg nå ved andre. Tenker kanskje blå druer!
Ikkesåallerværst Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Klarte ikke spise da jeg var i (nesten) aktiv fødsel (2-3 cm). Var det i ca seks timer, så gikk jo greit. Drakk masse farris og spiste druesukker. Tror jeg kunne klart meg uten druesukkeret, var mest for å gjøre noe under de forferdelige smertene. Men jeg hadde spist siste måltid ca 19.00 og fødte 3.30, så ble jo ikke så tom for energi sånn sett. Druer hørtes egentlig ok ut!
Hera_75 Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Bare vann i store mengder.. og litt saft da jordmor maste veldig om at jeg måtte ha i meg noe. Hadde kjøpt gullbrød, hadde hørt at det skulle være bra, og gledet meg på forhånd til å fråtse i marsipan med mørk sjokolade... særlig. Kastet opp flere ganger, og kunne ikke spist om jeg hadde en pistol mot hodet da det sto på som verst. Men drakk en sjokolademelk før det brakte løs som verst.. Druer skal jeg huske på nå neste gang, det kan jo virke litt friskt..
EFM Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg spiste en sånn yoghurt ting som jordmora kom med, drakk et glass saft og resten kom fra drypp posen. Jeg sov og sendte meldinger gjennom de verste riene pga. epiduralen
Doodlita Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Pga svangerskapsdiabetes så MÅTTE jeg spise, men det var ikke lett, prøvde å trøkke noe innpå mellom riene. Hadde med et par sånne små jusbokser for barn, og de gikk lett ned. Mat var vanskelig de første to døgnene for da hadde jeg ikke pauser mellom riene. Jeg fikk føling flere ganger, og det var ikke noe særlig. Men etter at de slo av dryppet så fikk jeg et par minutters pause mellom hver ri, og da var det ikke noe problem å spise. Jordmor kom inn med mat, og jeg hev innpå. Var egentlig i kjempeform mellom riene. Husker at jeg ringte både mamma og svigermor på hver sin pause for å informere at nå var jeg på 10 cm, og skulle begynne å presse. Hehe.
snellapella Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 med første måtte jeg spise ei skive da jeg kom til sykehuset, var såååå sulten husker jeg... Og drakk vann. med andre måtte jeg bare ha kaldt vann..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Nå er det 3 år siden min fødsel, men jeg tror jeg kun drakk Cola og spise en halv brødskive. Fødselen tok nesten et døgn så det var en sliten mamma etterpå kan man vel trygt si hehe.,.
Underveis --> Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Tok 3 1/2 time fra dryppet ble satt til barnet var ute. Rakk ikke spise noe, for å si det slik. Ble litt saft og vann ;-) Når du ligger der tror jeg ærlig talt du driter glatt i om druene er blå eller gule ;-)
Novadona Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2011 Underveis --> - Man trenger kanskje ikke så mye mat, når det kun er snakk om 3 1/2 time! For meg er det kanskje nettopp at druene er blå som gjør at jeg får til å spise noe som helst, elsker jo det da Ja, om fødselen trekker ut i mange timer... Jeg var på jakt etter noe som kan trigge lysten, noe må jo være bedre en noe annet! He,he, husker jeg tok med ferdig påsmurt knekkebrød fra Wasa på første fødsel, herregud, er det mulig! Ingen vil i sine villeste fantasier klare å spise det under en fødsel tror jeg!
Trultetryne Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Omtrent ingenting.. Var så kvalm at jeg orket ikke tanken på mat. De kom med kveldsmat til meg, men fikk bare i meg en halv skive.. Samboer var i grunnen fornøyd med det, for han fikk resten Hadde både sjokolade, nøtter, kjeks og cola, men ingenting fristet.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Klarte ikke å spise noe som helst. Drakk saft da. Hadde igangsatt fødsel så når ting begynte å skje så var det 30 sekunder mellom hver ri, og dette varte i seks timer. Jeg rakk rett og slett ikke å spise igrunn
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 litt cola før riene satte igang kanskje.. Med siste hadde jeg vel vonde rier i ca 30-45 min, så hadde ikke noe spesielt behov for mat da :-) Har faktisk aldri spist under fødsel, kun drukket litt cola.. Husker jeg takket ja til middag med førstemann, men da maten kom inn ble jeg sååå kvalm av lukten, at de bare måtte ta den med ut igjen.. Gubben hadde visstnok vært lang i maska da ja, sulten som han var, hehe..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. oktober 2011 #13 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg drakk vann bare, men så har begge fødslene mine vært så raske at det ikke har vært behov for noe annet =) Tror ikke jeg hadde fått i meg noe mat uansett...med fødsel på 2 timer i snitt rekker man ikke tenke på mat =) =)
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 29. oktober 2011 #14 Skrevet 29. oktober 2011 Ingenting, og fikk i meg svært lite drikke, ikke så bra..
♫♪♫mine nydelige små ♪♫♪ Skrevet 29. oktober 2011 #15 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg hadde kutta opp litt forskjellig frukt i en matboks, mens jeg venta på å reise inn på sykehuset, og den kom godt med. Fristet ikke med noe annet enn frukt, så det ble litt småspising fra den matboksen + en banan. Jeg hadde ikke så lyst på den bananen, men jordmor tvinga meg litt å sa at seinere orker du hvertfall ikke, og det hadde hun jo rett i + isvann som mannen gav meg med sugerør. 4 timers fødsel.
C.L.H85 Skrevet 30. oktober 2011 #16 Skrevet 30. oktober 2011 brukte bare 8,5 time, så drakk masse rød saft med isbiter.. NAM. Har aldri smakt så godt;) He he
Lillegull2011 Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 Klarte ikke å spise noe jeg. Alt kom opp igjen pga smertene Lå i ca10 timer med rier før det ble haste KS. Hadde ikke spist så mye før riene begynte heller..
Tweak Skrevet 1. november 2011 #18 Skrevet 1. november 2011 Bringebærdrops! Bringebærdrops vil for alltid bli assosiert med fødsel hos meg nå :-)
Gjest Milla med 1 Jente og Spire Skrevet 1. november 2011 #20 Skrevet 1. november 2011 Hverken vått eller tørt. Fødslen varte totalt i 3 timer og 15 minutter, var på sykehuset bare i 1 1/2 timer før snuppa kom! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå