Gå til innhold

Skadet seg i bhg - men ingen gir beskjed? -lang-

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to dager siden hentet jeg jenta mi i bhg. Da hadde hun et blåmerke rett ved siden av øyet, men ingen på avdelingen visste hva som hadde skjedd. På kvelden skal jeg gre håret hennes og ser store sår på øret hennes + at det er helt hovent og blått. Tar litt på det for å kjenne om det er varmt/betent, og hun gråter fordi det er så vondt. Spør hva som er skjedd, og hun sier at hun hadde falt i bhg.

Da jeg leverer neste morgen spør jeg igjen om noen vet hva som har skjedd, siden hun tydelig må ha skreket når dette har skjedd, for det så helt for j...... ut! Da er også den lille blåveisen blitt en stooor blåveis på siden av og under øyet. De som tar imot oss blir litt forskrekket over at ingen vet noe om dette, og sier de skal ta det opp på morgenmøte.

Da jeg henter henne igjen spør jeg på nytt hun som er på avdelingen om hun vet noe nå, men hun sier igjen nei. Jeg blir litt irritert og går på den andre avdelingen for å hente lillesøster. Der spør jeg hun som var primærkontakten hennes tidligere om hun vet noe, men hun vet heller ingenting. Hun tar derimot med seg dattera mi slik at hun kan få vise hvor hun har slått seg. Da går hun ut i garderoben og viser at hun klatret i hylla si for å få tak i smokken, og at hun da har falt rett ned på flisene. Dette visste derimot hun som var på avdelingen, hun som jeg hadde spurt 2 ganger tidligere! For hun forklarte til hun som var primærkontakten tidligere at hun hadde funnet henne på gulvet gråtende ettersom hun hadde hørt smellet da hun falt i gulvet.

Hvorfor sa hun ingenting til meg når jeg hadde spurt henne 2 ganger? Er det ikke for dårlig at jeg ikke fikk svar, men at det må andre ansatte til for å få et svar? Samboeren min sier vi å gå videre med det, men jeg vet ikke. Er det sånt som skjer? Barnet så ikke ut alså..vi var på basar og jeg synes nesten det var litt flaut siden det så ut som hun hadde fått seg en på trynet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg høres veldig merkelig ut. Syns virkelig at dere burde ta dette opp med ped.led. i barnehagen, eller styreren.

Skrevet

Hun skulle jo strengt tatt vært inne til sjekk hos lege etter ett slikt fall. Fall over en meter (for hodet) er regnet som traume for så små barn. Men det ser jo heldigvis ut som om det gikk bra da. Uansett hadde jeg klaget barnehagen og den konkrete assistenten herfra og til månen om det var min datter. Slikt skal ikke skje.

Skrevet

Det at hun ramlet er sånt som skjer, ja. Det at en ansatt lyver om hva som skjedde og hva de vet, er IKKE det. Det er derimot svært alvorlig.

Et slikt fall skal det informeres om, dersom noe vet noe- datteren din burde uansett vært sjekket av lege.

Hvis jeg var deg, ville jeg holdt henne hjemme imorgen, tatt en tur til legen for sjekk- og tatt dette videre til pedleder og evt styrer på mandag.

Skrevet

Sånt skjer i bhg, barn detter og slår seg og får både kutt,skrubbsår og kuler. MEN, hadde bhgpersonalet stått å jugd til meg hadde jeg blitt veldig forbannet og gått rett til styrer. Dette skulle du ha fått en tlf om eller fått vite ved henting.

Skrevet

Hun som hadde funnet henne på gulvet etter å ha hørt et smell var ped.leder på avdelingen da. Så da må jeg evt. ta det opp med styrer. Det er jo to dager siden hun falt nå, og jeg fikk jo ikke forklaringen før idag. Så jeg tenker jo hva om hun hadde fått hjernerystelse av fallet. Blir mer og mer dårlig til mer jeg tenker på det....

Skrevet

Det er vel en annen mulighet enn at hun har løyet til deg om dette: At hun ikke husker det!

I løpet av en dag på en avdeling i en barnehage er det kanskje 20 situasjoner hvor noen faller og gråter litt. Det er ikke alltid at man merker seg hva som har skjedd i hver enkelt situasjon, spesielt ikke hvis ungen rakst er avgårde og leker igjen. Unger faller og slår seg, og blåmerker og kuler i hodet ser ofte mye mer dramatiske ut enn det skaden eller hendelsen som førte til dem skulle tilsi.

Skrevet

ta det opp med ped leder.

og be ped leder om å sende det som et avik.

pg at dere vil ha kopi at det som blir sendt.

går ikke det..

ta det opp med styrer.

Skrevet

21.43 er du ikke riktig eller? Har jobbet i barnehage i 15 år og det er mange som slår seg, men det er ikke 20 episoder hver dag og når noen slår seg såpass som datteren til HI har gjort så burde personalet sett det og fortalt det til foreldrene. Avdelingene i en barnehage er ikke så store at de voksne skal gå glipp av noe slikt.

Ville gitt beskjed om at de skal følge bedre med og gi beskjed når slikt skjer.

Skrevet

Joda. Jeg er riktig. Jeg har nærmere 20 år på småbarnsavdeling bak meg. Der er det stadig noen som faller, skaller, snubler, deiser ned på rumpa osv. Det er klart at man husker de episodene der noen gråter lenge, blør, skader seg eller det så veldig skummelt ut, men alle disse småhendelsene hvor noen bare trenger å løftes opp og gråten er over på sekunder, de lagrer man ikke.

Jeg sier ikke at det var det som hendte i det HI forteller, men at det er flere muligheter enn at ped. leder er en beregnende løgnhals som de fleste her tror. Litt balanse er av og til på sin plass i en debatt der det ene gjerne tar det andre og tilslutt er ped. leder utropt til ondskapen selv...

Vi vet ingenting om denne episoden, annet enn at en eller annen ansatt sier at ped.leder kom ut i garderoben etter at hun falt. For alt vi vet så kan jenta ha stått oppreist da hun kom ut, snufset litt og sagt "jeg ramla", og gått for å leke. Slike episoder er det maaaange av daglig, og i en hektisk hverdag er det ikke sikkert at man lagrer slike hendelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...