Gå til innhold

5.klassing med "vondt i magen" hver eneste dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen mobbing, ikke noe fælt. Men lekser, som er i litt større mengde enn i fjor. Og kravene øker jo, men det gjør de hvert år.

Hva skal en si og gjøre som forelder her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter mine barn i at lekser og skole til tider er gørr kjedelig, men at grunnskole og videregående er et pliktløp - en transportetappe - noe de er nødt til å fullføre. Etter det, kan de gjøre akkurat som de vil.

Skrevet

Ja, det er kjedelig, men må gjøres og gjøres selv. Nå sitter femteklassingen og sier hn vi gjøre leksen om hn får gjøre den hos bestemor.... I mitt hode sier dette alt. Det er giddisen som er syk, og lysten på fri og medlidenhet er stor.

Så igjen blir leksene et tvangsfelt uten gøy eller noe. SÅ lei!!!

Så hva gjør andre foreldre i sånne tilfeller? Jeg kan jo ikke gjøre leksen for ungen heller.

HI

Skrevet

Jeg satt opptil 3 timer hver dag i 3-5 trinn med en gutt som overhodet ikke ville gjøre lekser. Jeg holdt på å gå på veggen! Leksene kunne ha tatt 30 min. Hele kveldene gikk vekk.

Jeg sier bare...tålmodighet! Og hjelp der du kan. Du må legge til rette for at han skal lære. Sett deg inn i faget. Gjør det lystbetont, om så med stearinlys og musikk i bakgrunnen.

Til slutt lagde jeg en regel jeg holdt. Hvis han glemte leksebøker på skolen(= null lekser), eller tullet under leksene mistet han 30 kr pr leksedag. Han så raskt etter ett par uker at ukelønna ble liten.. Da ble det endring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...