Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Og fra deres svigerfamilie? Hvor ofte har dere kontakt? Jeg bor nå ca to timer fra familien min, syns det er veldig langt egentlig. Har termin i desember, å jeg vil at de skal ha et veldig godt og nært forhold til sønnen min. Svigers bor 5 min, håper ikke det blir sånn at de kan renne ned dørene hos hos, mens familien min ikke har den muligheten, hvis dere skjønner? Hvor ofte treffer dere deres familie? Her vil det iallefall bli en gang i uka, eller kanskje to, at vi drar til hverandre en gang i uka hver.. Vil så gjerne at de skal ha et nært forhold til barnebarnet sitt. Hvordan har dere det?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Vi bor 1 time unna min familie og 1 1/2 time fra svigers. Vi bor midt i mellom de. Må ta en ferje samme hvor vi skal(25 el 10 min). Min familie ser vi ca annenhver uke og da stort sett hele helgen ved at vi reiser og er hos de, men mine foreldre kan også komme en ettermiddag i helgen. Svigers ca en gang i mnd, og da dagsbesøk enten ved at vi reiser dit eller de hit. Har ikke alltid vært sånn da. Inntil nylig bodde vi 8 timers kjøring unna mine foreldre og 6 timer unna svigers. Da kunne det gå noen uker mellom hver gang vi fikk besøk. Vi reiste ikke så ofte da det blir en del styr med 2 små. Når vi fikk vår første bodde vi i kjellerleilighet hos svigers. Og for å si det sånn, DET ble litt for nært. Svigermor hadde problemer med å kjenne sin besøkelsestid. Og det har jeg fortsatt problemer med å komme over den dag i dag. Mine foreldre kom ikke så ofte, det ble heller til at jeg reiste til de(en del for å få pause fra svigermor)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 170 mil fra min familie, dvs 2 timers flytur eller et døgn kontinuerlig bilkjøring. Svigers bor en halvtime unna. Hadde vært fint å hatt det andre veien, men da hadde jeg vært nødt til å dra på ferie til svigers i ukesvis eller hatt dem her i flere uker. Funker best som det er, tenker jeg. Svigers er best i små drypp
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 10 min unna min familie. 2-3 timers kjøring inkl en ferje unna svigers. Vi ser min mor minst en gang i uken, ofte litt mer:) Svigers har vært på besøk fire ganger etter at sønnen vår ble født for tre mndr siden (overnatting i helger), og vi har vært hos de en helg. Merker at det ble litt mye en periode... Når svigers overnatter hos oss, lever vi jo litt oppå hverandre, så skulle heller ønsket at de bodde i nærheten. HI slipper i alle fall å bo under samme tak som svigers... Sønnen vår er første barnebarn, så det blir nok ikke like mye besøk etterhvert fra svigers, skjønner jo at de vil se ham ofte nå i starten! De har pratet om å komme på dagstur nå til helgen (de har vel skjønt at det er slitsomt med overnattingsbesøk når vi har en baby), men jeg merker at jeg ikke er så giret... Vi var jo hos de for to uker siden, og de kommer om to uker på overnatting en langhelg i forbindelse med dåpen. På den andre siden forstår jeg jo at de vil se ham, så kommer til å si at det er greit:) Selv om jeg helst kunne tenkt meg å bare være mor, far og barn i helgen (mannen min har vært bortreist denne uken).
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 3 min fra svigers. Kontakt nesten hver dag. 3 timer til mine foreldre og søsken og har kontakt flere ganger i uka, men ses kanskje 1 gang i mnd. Det blir nok kanskje oftere når den lille kommer ut av magen:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Flere som bor nærmest svigers her ser jeg ja. Skulle så ønske det var omvendt, eller ialleffall at vi bodde midt i mellom. Men det er heldigvis planen, at vi skal flytte litt nærmere ihverfall, jeg flyttet til samboers hjemplass i fjor sommer. Har kontakt med familien min hver dag, men med 2 timers avstand er det ikke bare å besøke hverandre hver dag, hehe. Selv om det ikke er den verste avstanden sånn sett. Vil liksom ikke at svigerfamilien skal ha mest kontakt med babyen, jeg vil at det skal være likt, at ikke min familie føler seg utafor, kanskje litt slemt at jeg tenker sånn, jeg vet ikke? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå