Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har ei lita jente som ikke er så jentete av seg. Hun er høylytt, sterk, tøff og leker mest med dinosauruser, biler etc. Hun har ingen adferdsproblemer (slik jeg ser det) da hun er blid, sosial og selvstendig. Men hun ligner mest guttene i væremåte, støynivå og måte å leke på. Dokker, prinsesser, rosa kjoler, sitte ved bordet med perler og slikt interesserer henne ikke i det hele tatt. Jeg synes barnehagen har en veldig negativ vinkling på dette. De er veldig opptatt av at hun bråker og er fysisk og det virker på meg som de tolerer dette av guttene, men ikke av min datter fordi hun er jente. De er alltid så opptatt av å finne på ting som "fenger gutta" og at gutta skal få være gutter og få utløp for sin energi osv. Jeg har prøvd å si mange ganger at dette er helt supert, OGSÅ for min datter. Men hun blir alltid plassert på den andre gruppa som baker, maler eller noe. Og jeg får hele tida tilbakemeldinger på at hun er urolig, ikke gjør det de skal og tuller. Dumt....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Dette synes jeg er dårlig av bhg. Hadde ei guttejente i bhg til eldste ifjor, hun fikk holde på med det hun ville, altså mer gutte preget ting. Hun perlet også, men da satt alle ved bordet å perlet. Jeg har ei jente på 2 som nok blir guttejente. Startet i bhg for kort tid siden så det blir spennende å se hvordan bhg legger det opp. Hun er så herlig når hun får på seg sabeltann kostyme med den digre fjærete hatten, finner sjørøverflagget og synger Hiv og Hoi:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå