Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg skjønner ikke dette med hcg nivå som alle sjekker og har så peiling på Selv har jeg aldri sjekket dette, og har ingen anelse om hva som er bra/dårlig osv. Men er dette noe som burde sjekkes?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Om graviditeten ser ut til å utvikle seg normalt er det ingen grunn til å drive å sjekke dette. De som gjør dette er nok de som også springer ukentlig på ultralyd fordi de er så bekymret for om noe er galt.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Hvis man har blødninger tidlig i svangerskap men som ikke utvikler seg til noe så kan man få rekvisisjon til å ta blodprøver med noen dagers mellomrom for å se om hcg-nivået stiger eller synker. I et normalt svangerskap skal hcg-nivået fordoble seg i løpet av 2 dager, ca. Selve nivået betyr ikke sånn kjempemye, men kan gi en pekepinn på hvor langt en er på vei også selv om tidlig ul da er best. Det er ikke noe som bør sjekkes i et svangerskap der alt virker normalt! Ikke noe å stresse med! Blodprøver er en forholdsvis enkel og billig prosedyre heller enn å bruke tiden til en gynekolog unødig.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Anonym 13.53 igjen her. Det er ikke bare blødninger som gjør at man tar sånne blodprøver, men i svangerskap så er det jo gjerne blødninger som bringer en til legen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Da kan jeg vel bare fortsette å være uvitende ang. dette tema..hehe Takk for svar. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå