81-Mamma<3<3 Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Holder på å strikke ei selebukse. Har strikket begge bena. Så står det i oppskriften at begge bena skal settes på en rundpinne, og at jeg skal fortsette å strikke (mage/rygg partiet). Men når jeg setter alle maskene på en rundpinne går det ikke ant å strikke, fordi det blir for trangt der "bena møtes". Noen som skjønner problemet, og som har tips til hva jeg kan gjøre? Er første gangen jeg strikker noe, så er ganske fersk på dette
Mayken Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 hva er størrelsen på pinnen du bruker da? er den for lang? Eller så pleier det å kunne være litt vanskelig de første rundene.
81-Mamma<3<3 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2011 2.5 mm og 60 cm. Var dama i butikken som fant den fram.. Er tilsammen 180 masker, og de får så vidt plass. Selve stål delen er 13 cm på hver side, er nok det som gjør det vanskelig å strikke. Men finnes det pinner m kortere stål-del? Har satt begge bena på strømpepinnene nå, litt lettere å strikke, men det blir ikke pent i skrittet.. Tenkte å bytte til rundpinnen etter noen omganger. Men er det dumt å gjøre det slik?
Mayken Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 joda, finnes nok pinner med kortere stål-del, men det er gjerne på de kortere pinnene, jeg ville rett og slett brukt en kortere rundpinne, lettere å få det finere i skrittet når man bruker det enn når man bruker strømpefinner. Men det funker å bruke det også, man tar det man har;)
81-Mamma<3<3 Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2011 Takk for svar! Prøver noen omganger til på strømpepinnene og setter over på rundpinnen igjen, så får jeg se hvordan det blir! Greit å vite at det er litt vanskelig. Begynte å lure på om jeg gjorde helt feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå