Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er hjemme med mine små på 3 mnd 2 år og 4 år i en periode nå. Og jeg lurer litt på hva dere fyller dagene med.. Trenger tips.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Finnes det åpne barnhager i nærheten av deg? Åpen gård er jo en slager for unger også
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er hjemme med snupp på 4 mnd. På dagene gjør jeg mye forskjelling blandt annet: går jeg litt tur handler har en dag i uka med skole (tar etterutdanning på deltid) har akkurat begynt å lære meg å spille gitar, så øver litt på det rydder kanskje litt surfer på nett og ser litt tv, men prøver å ha tv avslått ellers går mye tid med til det har noen hobbyprosjekter på gang som jeg tar opp når snupp sover har også gått på babysang og babymassasje og diverse Ellers så tar jo lille snuppa opp mye av min tid (og dert er jo meningen), jeg leker med henne, og tar meg generelt av henne selvsagt. Fint å spille gitar for henne, det liker hun
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 hmm...jeg leste nok ikke hele innlegget ditt så nøye . Ser at du har eldre barn som nok trenger aktivisering, til det har jeg nok ingen tips da jeg kun har en bebis Beklager at jeg svarte på tråden...du får overse mitt innlegg
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Takk for tips.. Finnes ikke noe sånt, dessverre.. Må nok bruke hodet mer, gitt.. Vi tegner, leser, bygger klosser, baker, er ute masse, men det er litt fort gjort..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Det gjør vel ingenting at du svarte;)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Her er jeg også hjemme med baby, mens de to eldste er i bhg maks 4 dager i uka... Jeg tenker at babyen får henge på de to største i ditt tilfelle, er jo de som krever mer når det gjelder aktiviteter. En baby er jo (ofte) relativt enkel Det vi gjør når alle er hjemme er f.eks; -Gå på cafe (og spise is) - 2åringen synes også det er kjekt å kikke litt på senteret, mens 5åringen synes dette er pyton. - Male, med fingermaling, vannmaling ol. Male på ulike ting er populært, f.eks en trestubbe, en stein, lerret ol. - Tegne. Eldste kan tegne i timesvis.... 2åringen blir fortere utålmodig. - Lage mat. Dette er begge mine to eldste glad i og de har annenhver gang til å helle oppi/røre/holde. Finnes mange barnevennlige oppskrifter -Ut på tur, ta med niste og spis den på ett jorde/på en lekeplass/i skogen. - Gå en tur på butikken, så kan de velge seg f.eks hver sin frukt. Da blir butikkturen med en gang mer spennende. - Blåse såpebobler, lage eget boblevann og blåse gjennom større ting enn den vanlige greia som følger med. - Bygge med lego/togbane kan fenge begge i noen timer. - Lese og synge er aktiviteter de begge setter pris på. - Vi pleier å ha litt rollelek, vi leker f.eks Karius og Baktus eller at de er voksne mens jeg er barn. Kan holde på hele dagen... - Eldste sitter mye med f.eks perler, klippe og lime ol. - Puslespill, men her må ofte 2åringen ha hjelp. - Film! Ja, tv`n/dvd spilleren/ nett-tv er godt å ha innimellom. Nrk sin nett-tv er super. Barnas supershow er en stooor slager her i huset! - Husarbeid. Funker ikke kjempebra her, men innimellom synes de det er gøy å hjelpe til. - Hoppe tau/strikk. F.eks slange med ett hoppetau har begge glede av. - Kle seg ut/ ansiktsmaling er moro... -Bygge hytte og innrede denne, evt spise her. -Dra på besøk til venner/kjente. -Trampoline - Spille fotball i hagen eller i en park. -Sandkasse/huske og andre uteleker.... Å leke i gjørma er toppers. Selv synes jeg ofte at enkelte ute aktiviteter er vanskelige når man har med seg baby, f.eks å sykle/ake ol. Men det blir nok enklere med tiden...gjelder vel bare å være kreativ..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Tuusen takk!! Akkurat det jeg var på jakt etter:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Er hjemme med liten baby, og sliter ikke med å fylle dagen! Klokken er 14:30 og jeg sitter fortsatt i morgenkåpen siden lillemor har hatt 100% beslag på meg siden vi sto opp (som riktig nok ikke var før 11:30 da men....). Men når det gjelder aktivitetstips til de litt eldre: hva med å bake sammen? Gøy for store og små, også er det jo kjekt å kunne by på hjembakst når man får besøk
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #11 Skrevet 27. oktober 2011 jeg kom på en ting som jeg skal gi i julegave. Skyggeteater. du klipper ut noen figurer, fester dem på en pinne, og så tar du en lommelykt eller annen lyskilde på en vegg i mørkt rom. historie pluss fiurene dine og vips så er det skyggeteater hilsen meg med bebisen over her
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #12 Skrevet 27. oktober 2011 Blir superstas for eldstemann!! Gøy tips:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #13 Skrevet 27. oktober 2011 her er en ferdigpakke, men d går jo an å lage selv http://www.sprell.no/index.asp?side=produkt&pid=3786&x=Skyggeteater%20Slott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå