Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Min datter på nå 4 år nekter å treffe faren. Han har selv valgt å være borte fra hennes liv siden hun ble født. Jeg traff siden en annen mann og han har vært hennes farsfigur. Så har far plutselig tatt kontakt og krever å få treffe datteren sin. Joda, han har jo rett til det, Men datteren min nekter. De møttes en gang og hun skrek og var tydelig redd. Så har vi prøvd med å møtes på lekeplassen og hvor han bare er tilstede. Men så snart hun ser ham så klamrer hun seg fast til meg og gråter. Nå sier han at han skal ha henne alene en hel dag, så hun "får bare se å venne seg til ham". Jeg har en veldig dårlig følelse på dette. Hva gjør jeg når hun virkelig er redd ham?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 For henne er dette en fremmed person og en person hun ikke kjenner så dere må ta dere god ting slik at hun kan bli kjent med far på begne premisser. Dere må ikke tvinge henne til å være alene med ham eller på overnatting eller noe slikt. For som sagt: Selv om han er pappa så er han en fremmed mann for henne og det MÅ dere ta hensyn til. Mor og far har plikter. Barnet har rettigheter og det er barnets RETT til å bli kjent med og bli trygg på menneskene det skal tilbringe tid sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå