Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Dere skal vite at dere gjør en helt utrolig jobb! All ære for det initiativet og drivet dere har for at hver enkelt pasient skal få best mulig pleie og omsorg. En Sykepleier har et enormt ansvar! Politikere skulle hatt en ukes observasjonspraksis i en sykehusavdeling. De har ikke peiling på alt arbeidet som blir gjort. Dessverre er det økonomi og produksjon fremfor pasientens beste som rår i helsetjenesten. Ja til høyere lønn og status hos denne profesjonen!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er sykepleier og vet at jeg gjør en viktig jobb. Synd at det ikke vises på lønnsslippen. Vurderer faktisk å finne meg noe helt annet å gjøre, lei av å jobbe på helligdager for luselønn, selv om selve jobben gir meg veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Skal love deg at ikke alle ser det sånn... KJipt å gå av vakter, være sliten og få stygge blikk av pårørende, enda man har gjort det man skal, og alt etter punkt og prikke. Jeg har ikke anledning til å gi mer medisiner enn det jeg får forordnet fra lege. Jeg har tilbudt pasienten alt jeg kan. Jeg har tørket svette og holdt skjelvende armer, lagt til bekken, snudd, og gitt drikke, bare vært der, pratet med legen. Så får man pes fra pårørende, med utspørring hvorfor ditt og hvorfor har jeg gjort datt, har jeg gjort slik og sånn... Ja, jeg har gjort alt det der, innefor de rammer jeg har, men pasientens helsetilstand er rett og slett ikke bra Men det jeg sparer på der, er at pasienten sa til meg: "Jeg er glad det er du som kommer, jeg stoler på deg..."
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg savner respekt og status og høyere lønn jeg og. Det er mange som ikke aner hvilken krevende jobb sykepleie kan være, psykisk og fysisk. Vi har enormt mye ansvar, en feil kan føre til et dødsfall faktisk. Vi skal vurdere tilstander og sjonglere alle oppgaven samtidig som det er forventet at vi smiler og er imøtekommende til alle vi treffer. Vi går på jobb tidlig om morgenen og sent på kvelden, jobber gjerne natt og ihvertfall helligdager. Vi kan aldri planlegge å f.eks.reise bort en påske,- vi må nemlig jobbe minst en av påskedagene. Det samme gjelder selvsagt jul,pinse 17. mai osv. Vu må tåle kritikk og sure miner fra pasienter og pårørende. Vi holder oss faglig oppdaterte, vi løper med hjertet i halsen inn til pasienter når alarmen går, og vi kjenner pulsen stige når det er 15 minutter igjen av vakten og vi ikke er ferdige med å skrive rapport, dele ut de siste medisinene, lage til medisiner til neste skift, bytte på såret på nr 13 og ringe laboratoriet for opdaterte prøvesvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå