Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg og min mann har veldig godt samliv, krangler aldri, samarbeider godt om barna osv. Begge to mener at vi har for lite sex, og problemet er følgende: han er for trøtt om kvelden, og helst vil ha sex om morgenen. Vi har små barn som står opp før fuglene driter, og jeg har jobb der jeg begynner tidlig. For å kunne funke på jobb, kan jeg ikke stå opp kl 4 på morgenen hver dag for å ha kos, da blir jeg dautrøtt og ikke-fungerende. Det samme hadde gjaldt helgene,siden ungene er oppe mellom 5 og 6 hver dag. Hvordan løser vi det?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Oj, jeg må innrømme at jeg ville lurt på om mannen min virkelig ville ha sex hvis han heller ville sove hver kveld... Min mann er klar nesten når som helst, bortsett fra når han har feber eller omgangssyke ;-) Hvis både kveld og morgen er utelukket, må dere vel finne andre tider. Hvis du begynner tidlig på jobb er du vel også tidlig ferdig? Har han anledning til å møte deg hjemme eller et annet sted før barna skal hentes? Kan dere ha sex umiddelbart etter at barna er lagt? Hvis de er våkne i 5-6-tiden, sovner de vel tidlig? Kan dere møtes i lunchpausen og ha en kjappis? Gevinsten ved å ha sex utenom egen sovetid er jo at det er mer spennende også, så da kanskje dere gjenvinner en interesse som også smitter over i senga og overvinner trøttheten sånn av og til.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg henter barna før jeg kommer hjem fra jobb, han slutter sent, og vi jobber på helt forskjellige arbeidsplasser, så både lunsjvarianten og før-henting-varianten er utelukket. Problemet er at han er trøtt allerede når barna legger seg ved 8-halv 9 tiden, han har svært krevende jobb og blir fort sliten. Føler det er litt fastlåst, men det har vært slik i veldig lang tid, så man blir jo vant til det på en måte. Vi har snakket rolig om det, og begge har konkludert med at det hadde vært fint med mer sex. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Synes dere bør legge dere tidligere, og ha sex om kvelden. Hvis du må ha vekkerklokka omtrentlig på om natta for å få tid til å pule, så har man et problem........ Synes det virker stressende å måtte planlegge når tid man kan rekke å få pult:-P Nei, slå av tv´n tidligere om kvelden, og kos dere da.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 09:16 - han er trøtt allerede når barna er lagt, og de bruker litt tid på å sovne i tillegg. Så han legger seg allerede tidlig, og er dødssliten etter endt arbeidsdag. Synes også det er litt stressende HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Om dere har små barn så er 8-halv 9 sent i seng. Hva med å legge ungene i rimelig tid? Da har dere mer kveld og dere kan legge dere tidligere?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Barna er i skolealder, så det er ikke aktuelt å legge dem før kl 8 for at vi skal få mulighet til å ha mer sex De slår seg vrange og hele legginga blir bare tull. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Det er jo et velkjent problem hos mange småbarnsforeldre HI. Mitt råd er å ikke kave og stresse for å få det til. Utnytt de sjansene dere får, og tenk at det går seg til igjen etterhvert. Akkurat denne perioden dere er i nå, med små barn, går jo over. Og da kommer overskuddet også mer tilbake;-) Må ikke bli sånn at dere nærmest har en timeplan klar, for da blir det fort litt "tvang" og lite morsomt....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Ta dere en barnetv-kjappis! Hvis ungene er gamle nok til å sitte litt alene å se tv da...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Hvis barna er i skolealder så kan dere vel ha sex i helgene på morningen? Dere trenger vel ikke stå opp med ungene klokken 5-6? Vi koser oss ofte på morningen i helgen, ungene styrer med sitt, ser på tv, leker, så kan vi styre litt inne på soverommet.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #11 Skrevet 27. oktober 2011 Om dere har skolebarn så klarer de seg vel fint om morgenen i helgene? Er dere vanskelig mot hverandre fordi dere ikke vil ha sex? Kan virke slik siden dere er så steile.... 09:18
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #12 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg synes det er problematisk å ha sex når barna er våkne. Minste barnet er skikkelig mammadalt og maser hver morgen slik at man ikke får ro. Eneste plass man får ro til å kose seg, er i dusjen, og det synes jeg blir for kjedelig i lengden, selv om det også er et alternativ. Begge barna er noen nysgjerrige apekatter som hele tiden følger med HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #13 Skrevet 27. oktober 2011 Altså, ihvertfall vet jeg at JEG vil ha mer sex. Han sier det samme. Men jeg orker ikke å prøve og bli avbrutt/måtte gjemme meg når barna er våkne. Barn er ikke noe statisk man kan sette i sofaen, og minste er førsteklassing, så nei, han kan enda ikke lage frokost til seg selv, og siden de har liten aldersforskjell og samme kjønn, så er det en del rivalisering og krangling, som må megles osv. Ikke noe kjekt å kose seg under dyna når barna krangler og hyler bak døra. Så nei, det er ikke viljen det står på her. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #14 Skrevet 27. oktober 2011 Førsteklassingen klarer vel å lage frokost til seg selv?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #15 Skrevet 27. oktober 2011 Vi har fire barn hvorav ett a-menneske som står opp i 5 tiden.. og ett c-menneske som ikke sovner før sent... men døren til soverommet kan lukkes (og låses)... og skolebarn klarer seg utmerket på morningen.... sett frem litt de kan kose seg med, og litt morgentv... Og om det er lyder du er redd for.. det er vel mulig å være litt stille. Vi klarer å ha sex 2-4 ganger uken.. noen ganger oftere.. begge jobber skift... og unger er unger.. hvis man vil, så får man det til.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #16 Skrevet 27. oktober 2011 men så ta en dusj sammen med gubben da!!!!!! kjære vene, jeg syns du lager ett problem av noe som ikke er det. Småbarnstiden er stressende ja.. (og skolebarn er IKKE små barn.. de er ganske selvgående...(bør være i hvertfall)) Men de aller fleste finner tid til litt kos med sin kjære dersom det er viktig for en.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #17 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har også en førsteklassing og et litt større barn, og førsteklassingen klarer fint å stelle seg mat selv. Hvis ikke pleier søsteren å hjelpe henne. Jeg syns godt man kan lære ungene å vise litt hensyn, vi sier til ungene våre at vi skal sove litt lengre i helgene (ikke til langt ut på dagen, men til 9 kanskje), og at vi må få være litt i fred. Det går stort sett helt fint. Hender så klart at hun kommer inn, men vi har dyne på, og hører jo skrittene hennes før hun kommer inn. Hvis man vil får man til. )
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #18 Skrevet 27. oktober 2011 Tusen takk for alle innspill, vi skal se om vi får til løsning her. Jeg kan virke vanskelig, men jeg klarer ikke å oppnå orgasme hvis det er stress rundt sexen. Mannen har ingen problemer med det, så det er litt sånn småtrist hvis jeg aldri får til klimaksen fordi unga springer rundt og man ikke får ro og klarer å konsentrere seg. Et annet problem er at mannen veldig sjeldent tar initiativ selv, så det er jeg som må tilrettelegge hvis det skal bli noe, og jeg synes det er flaut å "mase" på mannen hele tiden :)ja, skal ikke være lett i denne verdenen Så klart, får vi til sex 1 til 2 ganger i uka, men begge ønsker mer (ikke at vi lider av mangel på sex hver dag altså). HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #19 Skrevet 27. oktober 2011 Hvis dere har sex 1-2 ganger i uka så vil jeg påstå dere er som småbarnsforeldre flest. Vi klarer sjeldent å få til mere enn 2 ganger i uka, selv om vi kanskje vil. Det er bare sånn at det ikke passer oftere når man har hus, jobb, barn og fritidsaktiviteter. Men det er ikke kvantiteten som teller, det er kvaliteten på sexen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #20 Skrevet 27. oktober 2011 Min 3-åring og 5-åring klarer å lage frokost til seg selv. Har bare ferdig oppskjært brød. Får alltid sove et par timer ekstra i helgene vi. Da koser de seg med å lage frokost (eldste hjelper minsta med drikke), ser på barne-tv eller leker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå