Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Barnet vårt begynner i bhg i januar og er da litt over et år. Vi får sikkert noe skriv fra bhg etterhvert men tenkte det kunne vært greit å forhøre seg litt nå da jeg må nok gå til innkjøp av en del nye klær Da tenker jeg ikke bare på inneklær men også votter, dresser, sko osv. Men disse ettåringene er vel ikke så lenge ute om gangen på vinteren at de trenger så mye i innbytte av ytterklær kanskje? to sett av hvert?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Hei. Vi har 2-3 sett med inneklær (genser, bukser, truser, sokker og t-skjorter). Av ytterklær har de, nå som vinteren nærmer seg, 1 dress, 1 sett regntøy (minsta på 3 år har 2 sett men hun har tendens til å bli fort våt), 1 par duck boots (varme støvler) og et par sko/vintersko. Har pleid å ha 2 dresser i bhg også men ingen av mine barn har hatt behov for mer enn 1 dress. Votter har vi 2-3 par av, et par luer, 1 hals.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Hun har to bodyer i bomull og to i ull, to ekstra strømpebukser (en i bomull og en i ull), to ullgensre, en tynn ulldress, tre par ullsokker, tre par votter, to luer, støvler, regndress, parkdress og vintersko. Og så tar jeg med ved behov og personellet sier fra om det er noe hun mangler. Jeg liker godt at de sier fra for jeg er også en ganske fersk barnehage-mamma;)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 takk så mye for svar da er det litt lettere for meg å få en oversikt over hva jeg må kjøpe inn! Liker å ha d meste tilrettelagt =D
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Bare hyggelig:-) Glemte forresten at hun også har en ekstra "hals" i barnehagen. Ta med litt skift i tilvenningsperioden og bruk personellet aktivt. Spør om det er noe barnet trenger og om det er noe de mangler. Gi signaler på at du ikke blir sur og sint om de sier fra;) Lykke til med barnehage:-) 09:16
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Du trenger ikke kjøpe to stk av vinterdresser og vintersko etc, i allefall ikke til en som er såpass liten. Hvis du har en god dress så skal de kunne være mye ute selv i ganske vått vær uten at dressen blir våt gjennom. 1 åringene er som du sier heller ikke ute i timesvis om vinteren. Et ekstra par votter derimot kan det være greit å ha, plutselig er en vott borte eller våt. Jeg har investert i en skotørker, den er gull verdt og sørger for at snuppa alltid har tørre sko og støvler til neste dag. Det trenger ikke å være så veldig mye klær i skiftetøyskuffen, men nok til å skifte på barnet 2 ganger synes jeg er lurt. Jeg har liggende to sett med ullundertøy og 2-3 par sokker samt en joggedress til barnet mitt. Viktig å huske å sende med nytt skiftetøy så fort man får noe sendt med hjem da.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har også et barn på småbarnsavdeling og jeg har ikke kjøpt noe særlig tøy til barnehagebruk, det vi bruker hjemme fungerer jo fint der også... I barnehagen har hun en dress og regntøy hengende i gangen, pluss støvler. På hyllen sin har hun to-tre sett med undertøy (body, sokker, strømpebukse) og et par ekstra ullsokker. Hun har også et par gensere og et par joggebukser, bruker slike i "fløyel" fra Lindex (3 for prisen av 2). Hun har også ullbukse, tynn fleecejakke, ekstra lue og buff, pluss 2-3 par votter. Vinterskoene går hun på til og fra barnehagen, har bare et par, samme med jakken.
3 nøtter til Askepott Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Min er 11 mnd når han begynner i barnehagen i januar. Hva har jeg på beina hans, han kan jo ikke gå så han skal jo ikke ha sko på seg. hva gjør de med så små når de er ute? setter de ungen på bakken eller sitter han i vogna?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg synes det bare er fint om de sier ifra om han mangler noe bedre at de gir beskjed enn at han skal sitte ute å fryse, eller måtte løpe i bleia inne:P Askepott: vet ikke om d er slik i alle bhg, men den lille erfaringen jeg har ifra bhg er at de sitter ute i snøen, så sko er kjekt å ha;) det er sikkert ikke lenge før han begynner å gå etter han har begynt i bhg=) HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Vil legge til sandaler eller tøfler for inne bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå