Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Kanskje ikke noen bombe, men jeg hadde faktisk ikke trodd det skulle være så surt, har jo mye vann!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Hehe....flere som sitter å tyller i seg sitronvann på morraskvisten. Jeg har funnet ut at jo varmere vannet er når jeg drikker det, jo mindre surt er det. Eller for å si det på en bedre måte, jo kaldere vannet har blitt når jeg drikker det, jo surere er det. )
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 jeg skreiv akkurat opp sitron på handlelista, skulle jo også "hive meg på" det stuntet her:P
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 syns det smakte helt pyton jeg så jeg drikker ikke det mer..hehe
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Ha-ha..Jeg holder også på med dette sitronopplegget..Etter og ha søkt om det på nettet, så fant jeg ut at det skal gjøre underverk for mage og fordøyelse. Siden det virker helt harmløst, og jeg plages en del med magen, så har jeg tenkt og prøve det. I det siste har jeg irritert meg VELDIG over magen min, for jeg har smerter så og si hver dag..Alt fra moderate luftsmerter som kommer, men går igjen ved dobesøk. Smerter som varer og varer hele dagen, til stikkende smerter, som virker mer komme fra "Livmor området" og som kan bli veldig intense, letter litt ved dotur, men tar seg opp igjen. Og som er der uavhengig om jeg har spist noe den dagen eller ikke....(våkner med det altså) Så nå krysser jeg fingre og tær for at det virker. Har brukt det på 2.dagen i dag, tar lunket vann fra springen og 1/4 sitron. Så får jeg se...Og ja, hadde varmere vann i dag, og ble ikke surt, smakte nesten sitron-te....) Håper det virker, noe så inderlig...At jeg kan bli NESTEN smertefri nå..Herrejemmini, er ikke invalidisert av smerter altså, men ser at barna har samme mage som meg, og det har fått meg til og tenke mer og mer på hva jeg faktisk har vendt meg til mtp vondt i magen.....Nå skal jeg prøve og bli kvitt det..Lege blir neste:o) Selv om jeg ikke er syk. Langt derifra:o)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Du må jo ikke drikke lunkent vann fra springen, det er ikke rent! Vann som har ligget i varmtvannberederen skal ikke drikkes. Du må koke opp vannet i en kjele eller vannkokeren og la det avkjøles til passelig drikketemperatur, da er det helt rent vann med sitron du drikker og det er det som skal være fint for fordøyelsen.. Ikke lunkent vann fra berederen, æsj.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Æsj, nei det ville ikke jeg gjort heller. Har drukket sitronvann i 3 dager nå og syns det er helt greit. Håper virkelig den har noe effekt for vekta også!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har begynt jeg og. Jeg gir opp etter en halv kopp for det er så stygt. I tillegg er jeg så sulten at jeg dauer. Men er spent på å se hvordan det går.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #9 Skrevet 27. oktober 2011 Lager bare en kopp med varmt vann med senseo maskina mi jeg, uten kaffepute selvsagt Presser oppi en halv sitron. Litt surt er det, men ikke så verst likevel. Håper det har litt effekt, både på fordøyelse og vekt
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 Vannet i varmtvannsbeholderen skal vel være så varmt at det IKKE blir bakterieinfisert!??? Lunket vann er kaldt vann (som vi jo drikker direkte fra springen) blandet varmt vann fra varmtvannsbeholderen. Der har vi vel 70grader, eller iallefall litt over den minimumstemp man anbefaler for ikke risikere bakterieoppblomstring. Så nei, det skal ikke være noe problem. Tror neppe mange bakterier blomster opp på vei fra varmtvannsbeholderne etter det mikses med kaldvannet og kommer ut kranene..Selvsagt lar man vannet renne først, kaldt, for og få gjennom vannet som har ligget i rørene. Alternativt så kan man koke vann og bland i kaldt vann fra springen slik at man slipper og vente på at vanner kjølner ned. Vet dere forresten at holdbarehetn på vann er flere år.:Også det fra springen????? Problemet og det dårlige ryktet til luket vann, kommer fra dusjen. Og det faktum at barn kan finne på og drikke derifra. ER ikke VANNET som har forårsaker bakteriene der, men det faktum at dusjhodet infiseres fra oss som dusjer der, også er det passe fuktig inne i dusjohdet, samt at de er utformet på en slik måte at farlige bakterier får gro,- derfor skal man ikke drikke fra dusjen.:Ikke kaldt vann en gang!!! men lunket vann fra springen, npr man fint kan drikke vannet derifra normalt, ikke farlig!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #11 Skrevet 27. oktober 2011 hva om man drikker det med sugerør, er det like ille da?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #12 Skrevet 27. oktober 2011 Det er ikke pga bakterier man ikke skal drikke varmt vann fra springen, det er på grunn av blyforgiftning. http://www.side2.no/helse/article2825332.ece Jeg synes sitronvann smaker mye bedre enn te, så koser meg med det på morgnene.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. oktober 2011 #13 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er på 3 dagen med sitronvann nå. Ja, det er surt men tvinger det i meg. hehe. Jeg går også lange turer med vogna hver dag nå og neste uke skal jeg gå på suppekuren til sykehuset. Skal på fest den 4/11 så er så spent på hvor mange kilo jeg har klart å gått ned til da.
Hufsla Skrevet 27. oktober 2011 #14 Skrevet 27. oktober 2011 Mulig det er temperaturen som gjør det ja, for første slurken er ikke så ille. Egentlig så smaker det litt godt, men de siste slurkene må Heh pine i meg. Skal på tur i helga, vil det ødelegge noe om jeg dropper sitronsaft da?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2011 #15 Skrevet 27. oktober 2011 Bare et lite tips, hvis du har planer om å drikke alkohol, så vær forsiktig. Etter en slankekur på sitronvann og suppekurer kan det fint smelle etter bare et par glass vin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå