Gå til innhold

barnebursdag for tulla i morgen.... (gleder meg til den er ferdig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg gleder meg ikke til 13 jenter på 7 år i heimen ;)

Sliter så med å finne på hva de skal gjøre. For noen leker må vi vel ha. Skulle egentlig ønske de var litt færre. Hadde vært lettere da synes jeg. Men tulla gleder seg masse, og det skjønner jeg jo.

Stolleken er vel en sikker vinner, men hvor mange leker må vi egentlig ha tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gjort unna mye tid med flasketuten peker på, den som tuten peker på får gi gaven sin til bursdagsbarnet og alle får se de flotte gavene:) Bruker å være suksess og du får brukt en del tid. Ikke planlegg så mange leker, som regel er de selvbergende. Ha omså en film liggende, for noen vil gjerne se film. Stolleken er ikke så dum da:)

Skrevet

* Du kan lage noen fine papp-plater med spørsmål på. Type "Hvem er dette?" der klipper du ut endel bilder av (eller litt av et bilde av) personer barna antas å vite hvem er og limer dem opp. (F. eks Mette-Marit, eller Postman Pat eller noen andre som 7-åringer kjenner). Et ark med "Hva er dette?" et ark med gåter, en Kimslek og et ark med "Hvor lang er hyssingen, hvor mange erter i glasset etc". Du kan egentlig lage hva som helst og kombinere med praktiske aktiviteter. Noen kan gå ut på kjøkkene og svarer på "Hva er dette?" (Et barn får bind for øynene og får smake på noen forskjellige ting (ikke noe som smaker vondt eller ikke bør spises!!) og skal gjette hva det er).

Du behøver ikke gjemme postene rundt omkring, men barna kan sitte i grupper fordelt rundt og så går du rundt og bytter arkene med jevne mellomrom.

* Jeg hørte om noen som lagde spå til alle, da var det ren jentebursdag da. Men det var visst helt topp.

*Går an å spille musikk og når den stopper skal alle stå i ro. Så skal en velge ut den som er fin (morsom/rar) til å "stå" neste gang.

*Lage en plakat med gris og sette på hale.

*Gjemme evt godteposer som de skal finne rett før de skal hjem

*Papirduk de kan tegne på

Google bursdagsleker 7 år, masse tips!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...