Gå til innhold

Når bf velger å flytte et stykke unna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan det da tas som en selvfølge at mor skal kjøre/sørge for transport ene veien?

Etter å ha vært fra hverandre i ca 10 år flyttet bf. et stykke unna. Det er da 1,5 t i bil for den som kjører for å hente ungen. Jeg er drit lei av det og i tillegg hender det seg at barnet er med på ting som skjer hos faren utenom samværshelger og da må jeg kjøre/sørge for transport ene veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som flytter så langt vekk, må vel sørge for transport?

Skrevet

Hovedregelen er vel at dere skal spleise på transport, ja. At han flytter langt unna kan jo ha mange grunner; ny kjæreste, ny jobb, eller alt mulig annet egentlig... Og ikke noe du har noe med.. Jeg tenker at dere bør spleise på det uansett!

Skrevet

Jeg tror han lovmessig kan kreve at du i det minste betaler halvparten av kostnaden. Om du faktisk må gjøre det selv vet jeg ikke. Men moralsk er det jo veldig undelig. Her hos oss bor vi bare 10 minutter unna mor, men fordi det var min samboer som valgte å gå fra henne så henter og bringer han nesten bestandig. Tror hun har kjørt to ganger på de 4 årene jeg har kjent ham. Syns han er vel egoistisk. Hva skjer om du sier at han må kjøre selv da? Spesielt de aktivitetene som er utenfor samvær..... Er jo hyggelig at barnet får være ekstra hos far når det skjer noe, men ikke om det går utover ditt liv så hardt kanskje? Han må da vise hva som er viktig for ham selv også...

Forresten. Hvor gammelt er barnet? Noe alternativ å sende ham på buss eller noe etterhvert?Hvis dere har bodd fra hverandre i 10 år er vel ikke det noe problem å lære barnet opp til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...