Gå til innhold

Mensen når man er gravid, hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke ha mensen som gravid, men det kan være blødninger en forbinder med mens..

Skrevet

Blødning da. Har hørt om flere som ikke har oppdaget graviditeten fordi dem har hatt opp til flere blødninger til riktig menstid.

Skrevet

Kan disse blødningene være kraftige?

Skrevet

Legene som kommenterer på dette spm sier jo ofte at det er cervix blødninger som noen forbinder med mensen da...

Skrevet

Jeg hadde "mensen" da jeg ventet nr 2 den etter fire uker. Hadde blødninger som lignet mensen i 3-4 dager, ganske mye også egentlig. Fikk en naturlig forklaring av gynekologen, men husker den ikke i farten. Hadde ny blødning som varte en halv dag i uke 10 og fikk en naturlig forklaring da også...men, hmmmmm...husker ikek årsaken. Etter uke 10 hadde jeg ingen blødninger.

Skrevet

Det er jo ikke mensen, men blødninger fra livmora.

Skrevet

Mensen er det ikke. Men noen har i utgangspunktet svært svak mens, og dersom de da spotter/blør litt sånn ca månedlig vil de kunne forklare det slik. Andre har ikke kontroll i det heletatt på hvor ofte og mye de blør så når de blør litt en gang eller to mener de at de har hatt regelmessig mens.

Skrevet

Her har mensen blitt helt rar. De to siste gangene har syklusen vært på 21 og 23 dager mot 28 som normalt. Blødningene har vært sterke. Den første unormale blødningen fikk jeg forvarsel på fordi jeg fikk vondt maven. Den andre kom brått mens jeg sto i butikken og jeg brått kjendte det randt nedover låra. Glad jeg hadde mørk bukse på og et pledd til å sitte på i bilen.

Kroppen oppfører seg heller ikke normalt lengre. Kan plutselig bli kvalm og er kjempe trøtt.

Har to barn og har aldri opplevd dette med blødninger når jeg var gravid.

Flere ganger når jeg har drukket brus har jeg reagert på at det er som om noe bukter seg i maven. Kjennes ut som om det er noe der, men tenker det kan være tarmene som vrir seg litt fordi jeg drikker.

Sluttet med p-sprøyten for et år og 3 mnd. siden og fikk mensen tilbake etter bare noen mnd. Har sex relativt skjelden så risikoen for å bli gravid er liten men er der.

Skrevet

Da er det jo bare å ta en HCG test da, isteden for å lure?!

evt dra til legen og måle stigning med blodprøve..

eller iallefall be de ta en titt iforhold til blødningene.. kan være polypper f.eks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...