Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er butikksjef, og prøver å motivere mine ansatte til å stå på mer på jobb. Problemet mitt er at jeg ikke har ledererfaring fra før av, så jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal motivere. De jeg ønsker å motivere er forskjellige, noen er mer utadvente enn andre. Jeg vil motivere til økt salg, noen som har innspill? Hvis jeg var DIN sjef, hvordan ville du at jeg skulle muntre deg opp til å selge mer? Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 r butikkesjef selv, spennende jobb, men krevende det jeg gjør da er: ha jevnlige personalmøter, informerer om viktige ting, involverer de. del ut ansvarsområder, at de får hver sine ting de skal ha ansvar for og følge opp, dette er med på å gi de en " eierfølelse" at de ikke bare blir satt til drittjobbene.. pass på å gå foran som et godt eksempel. vær en av de og gjør ting de gjør. terp på mersalg.. små konkuranser, der de kan vinne små premier. eks: høyeste salg over 2000.- hvem selger flest par sokker i tillegg til bukser i løpet av 2 uker, osv.. (eks) vis at du tar tak i ting om det skulle være noe, gi tilbakemeldinger, gi mye ros når du ser de gjør noe bra dette var noe ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Fokuser på det de gjør bra, ros masse! Som med barn.. he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå