A_K Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Flere som sliter med økonomien ? Har aldri følt meg så blakk som nå i permisjonstida! Har 80% lønn og det merkes! Ligger på etterskudd hele tida! Litt kjipt når det er nå man har tid til å bruke penger:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Ja, jeg er blakk... 19 kr i lommeboken, og et håp om farspenger på konto i morgen.... krysse fingrene..... sukk. (grunnet en råhøy uforutsett utgift...)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er også blakk pga uforutsett utgift (i 20.000 kroners klassen, så bufferen gikk med). Mine foreldre skrev nettopp mld om at de har overført 5.000 kr til mg, og at jeg måtte si fra dersom jeg trengte mer. Glad:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Nei, jeg har aldri vært så lite blakk som nå, men vet hvordan du har det:-) Jeg levde på sosialstønad i flere år for en tid tilbake, og det var virkelig pyton å ALDRI ha noe ekstra. Jeg har lært meg å være veldig sparsom etter den perioden. Nå har jeg 500 000 på konto, 1,5 i lån på et hus til en verdi av 4 mill, og har dermed god buffer hvis det skulle være noe. Jeg har vært heldig med arv ++, og synes i det hele tatt livet er mindre bekymringsfullt. Jeg kjøper likevel nærmest aldri klær til meg selv, og handler til barna på cubus og lindex osv.. De har et par ullsett hver, og noen gensere og bukser. Problemet med å ha dårlig råd, er at det på mange måter er så DYRT å ha det sånn, fordi man er på etterskudd på alt, ikke kan handle på tilbud når det dukker opp noe osv... Man frarøves på en måte muligheten til å komme i gang med sparing og fornuftig forbruk. Kan ikke annet enn å si at jeg tenker på deg, og vet hvordan du har det. Men, det finnes en vei ut.. På et eller annet vis vil du klare deg :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Det gode er jo at nå har du tid til å lage mar fra bunden, stoppe og lappe klær, lage gaver ol. Du trenger ikke bruke penger på å komme deg på jobb.
A_K Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2011 Tusen takk for gode og trøstende ord!!! Og ja! Er i gang med å lage både julegaver og mat til babyen:) er ellers elendig på matlaging, men man kan vel lære seg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå