Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Ringte og spurte sjefen min om å være referanse. Men det ville han ikke! Han vil jo helst beholde meg, og da vil han jo ikke anbefale meg til andre. Det kan jeg forstå, men da er det jammen ikke lett å finne referanser, har jo jobbet her i en årrekke. Trodde det var vanlig å bruke sjefen som referanse? Er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Du kan bruke kolleager som du har jobbet mye med, som referanse. Det gjorde jeg da jeg søkte jobb (sjefen ville heller ikke gi meg referanse), så spurte en god kollega. Fikk jobben jeg søkte på.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Det er det rareste jeg har hørt! Kan sjefen nekte å gi referanse?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Han/ hun har plikt til å gi en utfyllende og korrekt sluttattest, men kan ikke tvinges til å være referanseperson for deg.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg hadde aldri spurt nåværende sjef om å være referanse, med mindre det hadde vært samme tilfelle som jeg er i nå. Sjefen vil beholde meg, men får ikke lov da vedkommende jeg er vikar for er på vei tilbake. Hun er min referanseperson med glede, og har bare fine ting å si om meg. Hun vil jo også helst beholde meg men kan ikke. Dermed vil hun hjelpe meg videre. Men hvis du slutter "av deg selv" og ønsker ny jobb, skjønner jeg ikke at du torte å spørre, det hadde jeg aldri i livet gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Nei, slutter forsåvidt ikke "av meg selv". Ble headhuntet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå