Gå til innhold

Hvilken dag skal ungene gå Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på det samme hvert år:

Hvilken dag går ungene Halloween? Siste lørdag i måneden, eller 31. oktober?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste dagen i mnd, dvs 31.oktober.

Skrevet

Ja, som det sies over her, 31 oktober - ikke før, ikke etter. Men ser spørsmålet dukke opp hvert år. Jeg kommer bare til å se dumt på de som prøver seg en annen dag.

Skrevet

Syns synd på barna til de hjernedøde som sender dem ut på andre dager jeg.

Hvorfor kan ikke bare alle forholde seg til reglene?

Halloween er den 31, sånn er det i hele verden (der de feirer da).

Skrevet

som alltid 31.okt..... men ungene våre går ikke de.. her kjører vi bare fest med dem og vennene og den har vi nærmeste lørdagen =)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

31.oktober selvfølgelig.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hvis ungene på død og liv skal ut og tigge godteri, så er det KUN 31. oktober som gjelder.

Når man faktisk vet såpass lite om denne svært så unorske skikken; hvorfor "feire" den da?

Skrevet

Ha ha, det var da voldsomt så irritert du ble fordi jeg ikke visste hvilken dag ungene skal gå på!

Denne skikken bryr jeg meg faktisk fryktelig lite om, men har en datter som elsker det. Så av hensyn til henne har vi både godis, lykter på trappa og hun har kostyme. I tillegg skal jeg følge henne rundt. Ikke fordi jeg bryr meg om skikken, men fordi jeg bryr meg om min datter! :-)

Gjest vinterbrud
Skrevet

31 oktober hvert år går ungene halloween.Hvis det kommer noen på døra i helga,får de ingenting hos meg.

Skrevet

Er det bare vi som har gått i kveld da? Når barna mine skal tidlig opp dagen etter, er det også sengen tidlig dagen i forveien. Da legger de seg 1930. (Er 9 og 6 år) Kan ikke si jeg ser frem til dørklokken som ringer frem til 22 både søndag og mandag kveld, men stenger ikke døren og sier,"kun på lørdag/søndag/mandag"- alle som komme får- her er det barn det er snakk om, ikke voksne som har prestisjekamp om hvilken dag som er den rette å feire på!

Ps: I usa feirer de lørdag.......

Skrevet

Aldri er mitt forslag! Tull og tøystradisjon fra USA.

Skrevet

"Jeg kommer bare til å se dumt på de som prøver seg en annen dag."

"Syns synd på barna til de hjernedøde som sender dem ut på andre dager jeg."

"Hvis ungene på død og liv skal ut og tigge godteri, så er det KUN 31. oktober som gjelder. "

"Hvis det kommer noen på døra i helga,får de ingenting hos meg."

"Aldri er mitt forslag! Tull og tøystradisjon fra USA."

Er det mulig?!? For noen svar dere gir. Overfører dere denne negativiteten til barna deres også?

Her kom det mange flotte hekser/spøkelser/zombier (-i refleksvest;)) i går kveld og det var selvfølgelig hjertelig velkommen på døra vår - godteri fikk de også! Vi hadde barnefest her hjemme også:)

Jeg jobbber i 2 klasse og der skulle alle barna gå på lørdag så det er vel kanskje her inne alle de surmaga og rigide mammaene sitter?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, til en viss grad overfører jeg min negative oppfatning av dette tullet til mine barn.

Å feire Halloween i Norge er rett og slett bare idiotisk.

Skrevet

Ja deg om det, men dette er jo en del av samfunnet forøvrig enten du vil eller ikke. Om du ikke liker at de spør etter godteri så går det jo ann å gjøre noe annet koselig ut av det. Det er for barnas skyld tenker jeg:) Her bruker vi det som en unnskyldning for å ha fest med vennene til barna og gjøre noe ekstra ut av en ellers vanlig lørdag. Allehelgensdag er en tradisjon i Norge også selv om det nødvendigvis ikke har hatt noe med gresskar og godteri å gjøre fram til nå nylig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...