Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg kommer sikkert til å få mye pepper nå, men jeg tror ikke jeg har møtt noen damer som ikke har vært sykemeldt i større eller mindre grad under svangerskap. Har selv vært gjennom 3 svangerskap, jobbet 100% og vel så det alle gangene, og ikke vært sykemeldt. Jeg har full forståelse for at noen får plager som gjør at de ikke kan jobbe fullt( f.eks bekkenløsning, tidlige kynnere osv), men å trenge sykemelding fordi man er trøtt og sliten, kvalm e.l skjønner jeg bare ikke. Vi må da tåle litt plager når vi er gravide, vi har jo tross alt påført oss selv dette.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er en av dem. Da jeg var gravid, jobbet jeg 100% frem til jeg gikk ut i permisjon. Men rakk bare å ha perm i 2 av 3 uker, for jeg fødet 1 uke før termin. Hadde litt bekkenløsning, men ikke så ille at jeg sykmeldte meg. Sjefen ga meg jobb som ikke var fysiske, så derfor klarte jeg å jobbe til jeg gikk ut i perm.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er i uke 33 nå og har ikke vært noe sykmeldt til nå. Håper å klare å gå helt ut. Er i en ganske krevende jobb, men har fått tilrettelagt ganske mye, så sånn sett kan jeg ikke klage. Sliter en del med bekken, og er spent på den siste perioden. Merker jeg er utrolig sliten, og man skal faktisk ikke være for superwomen heller, for det kommer en tid etterpå. Jeg er så heldig at dagen er slutt kl 14.30. Men er fortsatt lite overskudd resten av dagen. Men er ikke mange ukene igjen, og jeg liker å gi et godt inntrykk på jobben også.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er i mitt 3 svangerskap og har ikke vært sykemeldt i noen av de... Er enig om at en del må vi faktisk tåle...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Jepp! Jeg! 32+0 idag, og har 5 uker igjen til jeg går ut i permisjon. Jeg kjenner mange som er gravide akkurat nå, og jeg er den eneste som er i jobb. Og helt enig med deg, at noen blir sykemeldte har jeg full forståelse for. Men jeg har også venner/bekjente som er sykemeldte fordi de er trøtte og slitne..og allikevel gjør de myyyyye mer enn det jeg har ork til på fritida (ihvertfall etter hva jeg ser på face). Jeg syns det er rart at det er så lett å bli sykemeldt jeg da, eller at noen vil det i det hele tatt. Jeg er møkkasliten, dårlig nattesøvn og bekkenplager (dog ikke veldige plager heldigvis) men håper og tror jeg klarer å holde løpet ut! Jobben har vært flinke til å tilrettelegge for meg, jeg trives i jobben, også syns jeg tida går fortere når jeg er i jobb :)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Jepp.. dette er min nr 3... og jeg har heller ikke vært sykemeldt... Nå har jeg egentlig 2,5 uker igjen til permisjon, men er heldig og har litt avspasering til gode.. så jeg avspaserer siste uka før permisjon starter.. Jeg her HELDIGVIS frisk og har det greit.. men kjenner jeg har vært trøtt og lei og umotivert i det siste.. har det kjekt når jeg først kommer igang, men kjenner at det er ikke det helt store drivet i meg.... Hadde jeg ikke kunnet avspasere, så hadde jeg nok gått ut tiden... Jeg tenker også at vi vet at ting blir ekstra, så det har jeg bare innstilt meg med.. Jeg synes det er bra det er ordninger for de som virkelig er dårlige.. og noen er jo veldig dårlige.. men vet også om folk som "faker" for å få seg sykemelding... og det synes jeg ikke noe om.. Sykemeldingen er faktisk for folk som er syke... og jobber er ulike, og man skal ikke være helt skurefille før ungen kommer (spes om man har eldre barn også).. men man skal ikke bare sykemelde seg fordi "det er så koselig å være hjemme med eldstebarnet"... vet en del som gjør det også...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Første gang jobbet jeg 100% frem til permisjon. Andre gang ble jeg sykmeldt fra uke 21 og ut svangerskapet. Dette var standard da det var to i magen, formen var topp hele veien:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Har jobbet fullt begge mine svangerskap. I mitt andre svangerskap var jeg så sliten at jeg knapt nok visste hva jeg het, men jeg kom meg da på jobb fordet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Jobbet frem til en uke før fødsel på sistemann. Ble sykemeldt i første svangerskap pga bittelite foster som ikke vokste etter uke 30 - antakelig fordi jeg jobbet ræva av meg frem til da. Andre gangen jobbet jeg bare 100 %, og holdt dermed hele veien :-)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har født tre barn og med de to eldste var jeg sykemeldt vel halve svangerskapet tolt, grunnet hyperemesis og kraftig bekkenløsning. Med tredjemann var jeg i utrolig god form, ikke vondt noen steder og bare "vanlig kvalm" (oppkast et par ganger daglig i fire måneder). Så med tredje var jeg ikke sykemeldt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 spørs vel kanskje litt hva man jobber med? jeg er sykepleier, og jobber på infeksjonsavdelingen. Med alle de luktene så ble det ganske uverdig for mine pasienter at jeg brakk meg, måtte gå ut og kaste opp. var sykemeldt i uker fra uke 7-11. ellers har jeg vært på jobb.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg kjenner flere som jobbet fult selv om dem var gravide. Og det gjorde jeg også. Eneste jeg kjenner som sykmeldte seg, fordi hun spydde i flere måneder og var innlagt på sykehuset, var svigerinna til en veldig god venninne av meg. Utenom det, så dro nå alle på jobb til permisjon.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Er ikke gravid akkurat nå, men fødte en herlig prinsesse for 5 mnd siden. Var på jobb hver dag som lærer (jobba til og med ett par dager ekstra etter at permisjonen skulle begynt fordi jobben ikke hadde vikar på plass og formen min var fin:-) ) Var litt småkvalm de første 3 mnd og hadde litt bekkenplager siste halvdel, men gjekk nå veldig fint å jobbe fullt for det:) Jeg syns også det er veldig mange gravide som er sykemeldt store deler av svangerskapet for "ingenting". Leser inne på BIM og andre forum om mødre som spekulerer i sykemeldinger og gir/søker tips til "hvordan få legen til å skrive ut sykemelding?".... Dårlig gjort.... Nå sier jeg ikke at alle sykemeldte er slik, kjenner selvsagt også mødre med GODE grunner til sykemelding.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #14 Skrevet 26. oktober 2011 I første svangerskap jobbet jeg helt frem til dagen før lillemor ble født. Hun ble født 4 1/2 uke før termin, uten noen som helst tegn på det tidligere i svangerskapet. Den andre graviditeten ble jeg sykemeldt i uke 34, selv om jeg ikke helt ville. Ble nesten tvunget av jordmoren til det i. Jeg trivdes på jobben, men på grunn av kraftige bekkenplager ville hun jeg skulle ta det med ro. Jobber på dialysen på et sykehus, så er ikke så veldig mye å gjøre så det gikk greit Når jeg tenker tilbake på det den dag idag, er jeg temmelig fornøyd at jeg sto sånn på. Jeg måtte da kunne tåle en trykk, ville ikke isolere meg hjemme heller Det klarer jeg bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #15 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har 4 barn, og i mine svangerskap har jeg tilsammen vært borte fra jobb 3 dager grunnet begravelse i utland... Utover det har jeg IKKE vært borte hverken med egenmelding eller sykmelding... i løpet av disse 4 x 9 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå