Gå til innhold

Nektet å hente barnet til samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den som har daglig omsorg lov å nekte samværspersonen å hente barnet når dette allerede er avtalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo helt hva grunnlaget er det?

Skrevet

Har den med daglig omsorg kommet med et grunnlag?

Skrevet

har sagt at jeg ønsker ny mekling da det har vært mye tull med samværstiden.

han har allerede en gang jort dette. Jeg hadde allerede bestillt billett for hente han og så endret faren seg og sa at jeg ikke fikk hente han opp til emg da han synes at det var mye fram og tilbake.

DENNE gangen så er grunnlaget det hans advokat hadde sagt.

Siden barnet nå har bott med far de siste 2 mnd og har det stabilt og jo faste rutiner der, så er det ikke bra for han å komme til meg på besøk i en uke en gang i mnd. Barnet er 16 mnd.

Pluss at han hadde ingen garanti for at jeg kom ned igjen med han....

Skrevet

Bor dere i forskjellig ende av landet?

Et barn på 16 mnd har iallefall IKKE godt av å være en uke vekke fra hovedomsorgspersonen, når den som skal ha han ikke har sett han jevnlig. Kan skjønne at far setter seg på bakbeina.

Kan du ikke spørre om å få være med han der da?

Skrevet

Jeg bor i Sogn og Fjordane og han i Halden området.

Hvorfor er det farlig for min sønn å komme til meg på besøk i en uke, når andre kan overlate sine barn til familie en helg eller mer når de er på samme alder eller yngre?

jeg har vært han omsorgsperson fra fødsel og fram til september mnd.

Jeg har vært mest rundt han døgnet rundt.

Jo jeg får være der om jeg så ønsker, men er ikke det jeg ønsker.

Jeg vill være i egen leilighet med han og ikke sammen med faren eller hans familie

Skrevet

Du kan ikke overlate omsorgen til far for så å skal ta han med deg igjen når det passer deg. Dette er helt vanlig, et barn på 16 mnd skal ha det stabilt og 1 uke borte fra den med hovedomsorgen anbefales ikke på små barn.

Skrevet

Jeg blir skremt!!

Du har da for faen ikke sendt barnet ditt på 16 mnd bort for å være med pappaen i 1-2 mnd, med vitende vilje??

Om dette er tilfellet, er det kanskje like greit han beholder barnet, for dette er barnemishandling fra din side.

Skrevet

Kan være jeg som er utydlig.

Faren fikk den daglige omsorgen den 1 sept.

Jeg skulle ha samvær på en uke i mnd, da vi ikke bor i samme by.

Jeg har ikke "sendt vekk" min sønn..

Jeg har fram til 1 sept vært omsorgspersonen i min sønns liv.

INGEN opplyste meg om at det kunne få alvorlige følger for min sønn om han da ble borte fra meg over lengre tid.

Og dessuten, spørsmålet her er:

Når samvær er bestemt, dato er bestemt og alt er avtalt,

kan da barnefar PLUTSELIG nekte meg og komme å hente min sønn fordi advokaten sier at det ikke er "bra" for han å være hos meg 1 uke?

Skrevet

Du trengte virkelig ikke å bli opplyst om at det ikke er bra for sønnen din å bli tatt vekk fra hovedomsorgen i lengre tid, det er noe du som mor skulle ha visst.

Gutten har nok allerede slitt med å bli sendt til far uten mor i 2 mnd, så jeg tror det er bedre for gutten om du besøker han der. Men du bør også ikke la det gå tre uker mellom hver gang du ser han. Det er for lenge...

Du skal slutte å tenke på hva DU vil her, du må tenke på hva som er best for gutten din!

Skrevet

For å svare på det du spør om. Nei, det kan ikke far gjøre. Hans advokat er neppe noen ekspert på barns utvikling og har neppe heller rådet far til å gjøre noe annet enn det barnefordelingssaken har konkludert med.

En helt annen ting er at også jeg er enig i at dette høres ut til å være en svært uheldig samværsfordeling for en liten gutt. Nesten to mnd uten mamma etter å ha vært mest sammen med henne i 14 mnd er lenge og en uke uten pappa når barnet begynner å roe seg hos ham er også lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...