Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg og naboen min fikk barn samtidig og nå viser det seg at babyen til naboen har både downs syndrom og hjertefeil. Så nå er de på sykehuset og venter på hjerteoprasjon. Jeg syns så synd på de og lurer på hva jeg kan si til de når jeg møter de? Jeg snakket med naboen for et par uker siden og da nevte hun at de hadde en misstanke på hs at babyen hadde en hjertefeil og at hun ventet på henvisning til sykehuset. Det var ingenting som tydet på at babyen hadde DS . Man kunne ikke se det, så det må ha vært et sjokk for de.. Jeg har reagert på at det har vært helt mørkt hos de i flere uker nå og spurte en annen nabo om hun viste hvor de var. I dag møtte jeg den andre naboen som kunne fortelle meg at de var på sykehuset og hvorfor. Jeg er så takknemlig for at vi har vært så heldige å fått friske barn for det er ingen selvfølge...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Da begynner du med å gratulere dem med babyen. For mange kan det være en sorg at de ikke får gratulasjoner på samme måte som folk som får et friskt barn. Så si gratulerer, titt evt opp i barnevogna og si han/hun er søt. Dersom du kjenner dem godt, kan du -hvis du synes det er naturlig- spørre litt om hvordan det går, men du får nesten bare føle deg fram her.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Babyen er 4 mnd så har sett babyen flere ganger og gratulert de. HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 bare vær som vanlig, hils og spør hvordan det går når du ser de? Om dere er nære, kan du jo også invitere på en kaffe en dag... når de er hjemme fra sykehuset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå